روش مطالعه اقتصاد

اقتصاد یکی از درس‌های شیرین ولی پرچالش علوم انسانی است. اقتصاد بخش‌های مفهومی، حفظی و مسائل را در برمی‌گیرد. بسیاری از دانش‌آموزان انسانی با این درس مشکل دارند. دلیل آن این است که روش مطالعه اقتصاد را نمی‌دانند. در این مقاله روش مطالعه اقتصاد را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم تا درصد بالایی از این درس کسب کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

منابع درس اقتصاد

منبع مطالعه‌ی شما بسیار مهم است. باید منابع خوبی داشته باشید تا بتوانید از درسنامه و تست‌های آن به خوبی استفاده کنید. اگر سطح بالایی دارید از کتاب آبی قلمچی استفاده کنید. سوالات این کتاب پرچالش است و به شما کمک می‌کند به خوبی برای کنکور در هر سطحی آماده شوید. اگر سطح متوسطی دارید از کتاب اقتصاد خیلی سبز استفاده کنید. درسنامه‌ی قوی و شیرین این کتاب باعث می‌شود سطحتان پیشرفت کند و به سطح بالا برسید. اگر سطح اقتصاد شما ضعیف است، از کتاب اقتصاد انتشارات مشاوران استفاده کنید. تست‌های این کتاب در سطح متوسط است. با خواندن این کتاب به تسلط کافی می‌رسید و می‌توانید سطحتان را بالاتر ببرید.

بنر آوات

روش مطالعه بخش مفهومی اقتصاد

مباحث توزیع و درآمد، عرضه و تقاضا، تورم و بسیاری از مسائل دیگر شامل این بخش می‌شوند. این بخش تفهیمی است و به درک مطلب نیاز دارد. برای یادگیری این بخش باید نقشه یا مدل ذهنی برای خود ایجاد کنید. به همه‌ی مفاهیم دقت کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. سپس مفاهیم را حفظ کنید و به خاطر بسپارید. بررسی و حل سوالات تستی بسیار می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد.

روش مطالعه بخش حفظی اقتصاد

مهم‌ترین و بیشترین مطالب، در بخش حفظی اقتصاد است. از این بخش نکات و جزئیات زیادی می‌توان استخراج کرد. خلاصه‌نویسی و مرور مداوم بسیار در این بخش به شما کمک می‌کند. دفترچه‌ای جداگانه برای نکات حفظی داشته باشید. مدام این دفترچه را مرور کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید. می‌توانید حاشیه‌نویسی انجام دهید. سعی کنید خلاصه‌نویسی و حاشیه‌نویسی به زبان خودتان باشد و برداشت شخصی خود شما باشد. از طریق این روش اطلاعات خود را نیز بسنجید. همچنین با این کار داده‌های ذهنیات طبقه‌بندی می‌شود.

روش مطالعه بخش مسائل درس اقتصاد

بخش مالیات، استهلاک، درآمد مالی و… این بخش را پوشش می‌دهد. شما باید با حل مسائل زیاد راه حل کردن مسائل را پیدا کنید. با حفظ کردن فرمول‌ها به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. تست‌های آموزشی، تثبیتی و سنجشی به صورت زمان‌دار حل کنید. تست‌ها را بررسی کنید و راهی که برای حل تست باید می‌رفتید را پیدا کنید. هر روز مسائل اقتصاد را باید حل کنید تا ذهن شما کاملا درگیر مسائل اقتصاد شود. با این کار تواناییتان در حل مسائل بالا می‌رود.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

اقتصاد برخلاف تفکر بسیاری از دانش‌آموزان، درس شیرینی است. شما پس از تسلط کافی به راحتی با این درس ارتباط برقرار می‌کنید. فراموش نکنید که اقتصاد یکی از درس‌هایی است که بسیاری از دانش‌آموزان بیخیال آن می‌شوند و از زدن تست‌های آن در کنکور سراسری، صرف نظر می‌کنند. به دلیل پرچالش بودن این درس بسیاری از دانش‌آموزان این درس را نمی‌خوانند و درصد پایینی در کنکور کسب می‌کنند. به همین علت شما می‌توانید با خواندن اقتصاد و تسلط بر آن از رقیبان خود پیشی بگیرید. فراموش نکنید که کنکور رقابت سنگینی است. اگر می‌خواهید رتبه‌ی خوبی کسب کنید، از هیچ درسی صرف نظر نکنید. اقتصاد بسیار سرنوشت‌ساز است. پس از روش مطالعه اقتصاد که در این مقاله برای شما توضیح دادیم، استفاده کنید و درصد خوبی در اقتصاد کسب کنید.

برای آگاهی از روش مطالعه ادبیات اختصاصی اینجا کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *