روش درس خواندن رتبه‌های برتر

اگر شما داوطلبین عزیز قصد دارید امسال جزو رتبه‌های برتر کشور شوید، بهترین کار الگوبرداری از رتبه‌های برتر سال گذشته است. باید ببینید آنها چه کار کرده‌اند که رتبه‌ی برتر شدند تا در صورتی که توانایی‌اش را دارید، شما هم همان کار را کنید. روش درس خواندن یکی از عواملی است که در موفقیت شما نقش پررنگی دارد.

ما در این مقاله این کار را برایتان راحت کردیم. ۷ روش درس خواندن برتر در این مقاله وجود دارد. یکی از آنها را انتخاب کنید و یا به صورتی ترکیبی از آنها استفاده کنید. این ۷ روش برای دروس دبیرستان هم به کار می‌آید و فقط مخصوص کنکور نیست.

روش‌های مطالعه

  1. روش حفظ کردن

حفظ کردن یکی از راحت‌ترین و متداول‌ترین روش در بین شما دانش‌آموزان و داوطلبان است. این روش یکی از پربازده‌ترین روش بین روش‌های مطالعه است.

حفظ کردن بسیار ساده است. شما مطالب مهم را چند بار با خود تکرار می‌کنید. سپس چشم‌هایتان را ببندید و سعی کنید با خودتان آنها را مرور کنید.

  1. نقشه‌ی ذهنی

این روش بهترین روش درک مطلب در بین روش‌های مطالعه است. به دلیل جذابیت بالایی که نقشه‌ی ذهنی دارد، به راحتی در ذهن می‌ماند.

در نقشه‌ی ذهنی شما یک نکته­ی اصلی را وسط یک برگه قرار می­دهید. سپس مطالب جزئی ­تر اما مرتبط با آن را به نکته­‌ی اصلی وصل می­کنید. سپس به آن مطالب اضافه شده، نکاتی به صورت شاخه­ای اضافه می­کنید.

در این روش حتما از رنگ­های مختلف استفاده کنید. چند بار نقشه­‌ی ذهنی خود را ویرایش کنید تا به نقشه­‌ی ایده‌­آل خود برسید. شکل زیر یک نمونه نقشه‌ی ذهنی است:

نقشه‌ی ذهنی

  1. فهمیدن مطلب

اگر می‌خواهید مطالب را سر جلسه‌ی امتحان به یاد آورید، آنها را خوب بفهمید. وقتی مفهوم مطالب را کامل متوجه می‌شوید، همه‌ی سوالاتی را که از آن مطلب می‌آید، می‌توانید به راحتی جواب دهید.

برای این کار می‌توانید از مطالبی که در کتاب درسی می‌خوانید، مثال‌های بیشتری در اطراف خودتان ملاحظه کنید. یا در اینترنت فیلم و کلیپ از آن موضوع ببینید و یا مطالب بیشتری درمورد آن بخوانید.

  1. مطالعه‌ی سوالات سال‌های گذشته

اگر این کار را بکنید به احتمال ۸۰ درصد در امتحان یا کنکور موفق خواهید شد. چه داوطلب کنکور باشید چه دانش‌آموز باید سوالات سال‌های گذشته را مرور کنید.

سوالات معمولا شبیه به هم هستند؛ حتی سوالات کنکور. اگر داوطلب کنکور هستید حتما تست بزنید و کنکورهای سال‌های گذشته را مطالعه کنید؛ مخصوصا ۵ سال گذشته را.

اگر امتحان نهایی یا امتحانات مدرسه دارید نیز باید بتوانید سوالات سال‌های گذشته را مطالعه کنید. این روش مخصوصا برای امتحانات نهایی بسیار به شما کمک می‌کند.

بنر تبلیغاتی آوات

  1. هر روز درس بخوانید

هر روز درس بخوانید تا ذهنتان را آماده کنید. وقتی هر روز، در بازه زمانی‌های مشخص در بخوانید، ذهن شما از قبل برای مطالعه خود را آماده می‌کند. این گونه کیفیت درس خواندنتان بالا می‌رود و بیشترین بازده را دارید.

هر روز درس خواندن شما را باهوش می‌کند. باور کنید که ذهن شما وقتی هر روز درس می‌خوانید، پویاتر است و مطالب را بهتر فرا می‌گیرد.

کنکور و امتحان روز تعطیل نمی‌شناسد. هر روز حتی روزهای تعطیل مطالعه کنید. فقط روزهای جمعه یا یک روز در هفته را روز جبران برای خود قرار دهید تا از برنامه‌ی خود عقب نیفتید.

برای دانستن نکات برنامه‌ریزی مقاله‌ی (چطور برای کنکور برنامه‌ریزی کنم؟) را مطالعه کنید.

  1. حفظ کردن کلمات کلیدی

این روش یکی دیگر از روش‌های حفظی است که برای یادآوری مطالب سر جلسه‌ی امتحان انجام می‌دهیم. در این روش شما مطالب را با چشمتان اسکن می‌کنید و لغات مهم را یادداشت می‌کنید. این لغات مهم کلمات کلیدی هستند. این روش مخصوصا برای داوطلبین کنکور بسیار مفید است.

کلمات کلیدی را حفظ کنید؛ سپس سعی کنید برای هر کلمه‌ی کلیدی توضیح حفظ کنید. این گونه در امتحانات تشریحی نیز موفق خواهید شد.

  1. رو نویسی

این روش یکی از روش‌های یادگیری دیداری است. اگر حافظه‌ی شما دیداری است، از این روش استفاده کنید.

در این روش لازم است مطالب مهم را به زبان خودتان بازنویسی کنید. لازم نیست همه چیز را بنویسید. فقط مطالب مهم را بنویسید.

رو نویسی روشی است که برای بسیاری از افراد مفید است. اگر در حفظ کردن مشکل دارید از این روش استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

رتبه‌ها و دانش‌آموزان برتر فقط از یکی از روش‌های بالا استفاده نمی‌کنند. از چند روش بالا به صورت ترکیبی استفاده کنید. یادتان نرود که پیدا کردن روش یادگیری از مهم‌ترین قدم‌های مطالعه است. پس همه‌ی این روش‌ها را امتحان کنید. ببینید با کدام یک راحت‌ترید و آن را به عنوان روش یادگیری و مطالعه‌ی غالب خود انتخاب کنید. برای اطلاع از روش‌های یادگیری دیگر مقالات روش‌های درس خواندن ما را مطالعه کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *