رشته تحصیلی حقوق

رشته‌ی تحصیلی حقوق از محبوب‌ترین رشته‌های علوم انسانی محسوب می‌شود. گرایش‌های وکالت گسترده است و در تمام روابط زندگی امروزه می‌توان آن را مشاهده کرد.

در واقع هر گونه روابط اجتماعی که آثار حقوقی از آن ایجاد شده باشد، مربوط به رشته‌ی مذکور می‌شود. این روابط می‌تواند مربوط به روابط بین مردم و دولت باشد که به حقوق عمومی شناخته می‌شود. حقوق خصوصی به روابط خصوصی بین مردم است که مهم‌ترین آن روابط تجاری است.

مسائل مربوط به امور مدنی نیز مربوط به این رشته است؛ مسائلی مانند مسائل مربوط به اموال، مالکیت، قراردادها، مسئولیت‌هایی که اشخاص در خطاهایی که مرتکب می‌شوند برایشان به وجود می‌آید مثل حوادث، ارث و…

بنر تبلیغاتی آوات

دروس پایه‌ی رشته‌ی حقوق

مقدمه علم حقوق، حقوق جزای عمومی، حقوق اساسی، حقوق مدنی، مبانی علم اقتصاد، عربی، مالیه عمومی، مبانی جامعه‌شناسی.

دروس اصلی و تخصصی رشته‌ی حقوق

آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق اساسی، حقوق جزای عمومی، حقوق بین‌المللی عمومی، حقوق سازمان‌های بین‌المللی، حقوق اداری، اصول فقه، متون فقه، حقوق تجاری، قواعد فقه، حقوق تطبیقی، ادله اثبات دعوی، حقوق کار، پزشکی قانونی، کار تحقیقی، حقوق بین‌المللی خصوصی.

توانایی‌های لازم

داشتن جسارت، توانایی استدلال و همچنین فن بیان خوب از ویژگی‌های ضروری دانشجوی رشته تحصیلی حقوق است. حقوق‌دان شدن در جامعه‌ی امروزی کار ساده‌ای نیست. زیرا با جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه درآمیخته شده. یک حقوق‌دان باید از تمام این علوم اطلاعات زیادی داشته باشد.

دانشجوی داوطلب باید به زبان و ادبیات فارسی مسلط باشد. چون زبان مورد استفاده‌ی دانشجوی وکالت خطابی است. یک حقوق‌دان باید با زبان بلیغ و روان قانع‌سازی را انجام دهد.

منطق حقوق‌دان مانند منطق ریاضی است. به همین علت باید در درس‌های ریاضی و منطق قوی باشد. فلسفه و اطلاع داشتن از سفسطه‌ها از دیگر توانایی‌های لازم یک حقوق‌دان است.

مشاوره تحصیلی آوات

 موقعیت شغلی در ایران

یکی از بهترین بازارکارها مربوط به رشته‌ی وکالت می‌شود. فارغ‌التحصیل باید آزمون کانون وکلا را بگذرانند و پرونده‌ی وکالت را بگیرند. سپس فرد باید در آزمون قضاوت شرکت کند و مصاحبه‌ی شفاهی را قبول شود. سپس در صورت قبولی در آزمون استخدامی، می‌تواند مشغول به کار شود.

بازار کار مانند سایر رشته‌ها دارای رقابت زیادی است. پس برای موفقیت در زمینه‌ی شغلی باید از توانایی زیادی برخوردار باشید.

مشغول شدن در دادگستری، مشاور حقوقی بانک، شهرداری و شرکت‌های خصوصی مختلف از جمله مراکزی هستند که برای استخدام حقوق‌دانان مناسب است.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاور تحصیلی آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند. 

برای آشنایی با رشته‌ی علوم اجتماعی کلیک کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *