رشته‌ی تربیت معلم

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شغل‌های هر کشوری، شغل معلمی است. در کشور ما برای تربیت و پرورش معلمان در دانشگاه‌‎های تربیت معلم انجام می‌شود. ممکن است شما علاقه شغل معلمی داشته باشید و اسم تربیت معلم بارها به گوش شما خورده باشد؛ اما ندانید این رشته دقیقا چیست و چگونه می‌شود به آن وارد شد.

در این مقاله صفر تا صد تربیت معلم برای شما توضیح داده می‌شود که اگر علاقه‌مند به شغل معلمی هستید، به آرزوی قلبی خود برسید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی (چگونه معلم شویم؟) را مطالعه کنید.

رشته تربیت معلم چیست؟

وقتی می‌گوییم تربیت معلم، منظورمان همان رشته‌هایی است که افراد در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت شهید رجایی انتخاب می‌کنند و در آن رشته‌ها ادامه‌ی تحصیل می‌دهند. با توجه به حساسیت بالایی که شغل معلمی و آموزش و پرورش دارد، برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شرایط خاصی وجود دارد. شما علاوه بر موفقیت در آزمون سراسری باید شرایط دانشگاه فرهنگیان را نیز در نظر داشته باشید.

رشته‌های دانشگاه فرهنگیان شامل آموزش ابتدایی، رشته‌های دبیری مثل دبیری شیمی و دبیری زیست، آموزش تربیت بدنی، آموزش ریاضی، فیزیک و… است.

شما در تمام گروه‌های آزمایشی می‌توانید کنکور رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را بدهید و وارد دانشگاه فرهنگیان بشوید. هدف اصلی از آموزش ابتدایی پرورش معلمانی کوشا و توانمند جهت کار در مدارس ابتدایی کشور است. مدرسانی که الگو و روش‌های جدید را ندانند و با روش‌های جدید آموزشی آشنایی نداشته باشند، نمی‌توانند معلمان خوبی برای کودکان ابتدایی باشند.

ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر موفقیت در آزمون سراسری، به مصاحبه نیز بستگی دارد. مصاحبه‌ی دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین مراحل قبولی در این دانشگاه است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی (معرفی دانشگاه فرهنگیان) را مطالعه کنید.

بنر تبلیغاتی آوات

تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها

اولین و مهم‎ترین تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها در استخدام دانشجویان است. دانشجویان در بدو ورورد به این دانشگاه استخدام رسمی آموزش و پرورش می‌شوند و تحصیل آنها سابقه‌ی کاری برای آنها در نظر گرفته می‌شود. همچنین حقوق معلمی نیز به حساب این دانشجویان واریز می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان که مخصوص داوطلبین پسر است این است که دانشجویان مذکر نیازی به گذراندن دوره‌ی سربازی بعد از تحصیل ندارند. داوطلبین پسر به این علت بسیار علاقه‌مند به دانشگاه فرهنگیان هستند.

در کل به دلیل امنیت شغلی و مزایایی که این دانشگاه دارد، در ردیف دانشگاه‌های محبوب کشور قرار است.

معرفی رشته‌های تربیت معلم

تربیت معلم دارای رشته‌های متعدد و متنوعی است. تمام گروه‌های آزمایشی می‌توانند برای قبولی در رشته‌های تربیت معلم اقدام کنند. درصورت قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شما می‌توانید در یکی از رشته‌های زیر ادامه‌ تحصیل دهید.

 تجربی

  1. آموزش ابتدایی
  2. آموزش تربیت بدنی
  3. آموزش کودکان استثنایی
  4. شیمی محض
  5. آموزش زیست‌شناسی
  6. آموزش شیمی
  7. آموزش علوم تجربی
  8. تربیت بدنی

 انسانی

  1. راهنمایی و مشاوره
  2. آموزش ابتدایی
  3. آموزش کودکان استثنایی
  4. آموزش تربیت بدنی
  5. آموزش جغرافیا
  6. آموزش زبان و ادبیات فارسی
  7. دبیری الهیات و معارف اسلامی
  8. دبیری زبان و ادبیات عربی
  9. دبیری تاریخ
  10. دبیری جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی

 هنر

  1. ارتباط تصویری
  2. آموزش هنر

 زبان‌های خارجی

  1. آموزش زبان انگلیسی

پروسه‌ی قبولی در دانشگاه فرهنگیان متفاوت با سایر دانشگاه‌ها است. به همین دلیل در ثبت‌نام برای دانشگاه فرهنگیان دقت کافی را داشته باشید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

مشاوره تحصیلی آوات اطلاعات کامل و جامعی درمورد دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های تربیت معلم می‌گذارد. همچنین با ارائه‌‎ی بهترین برنامه‌ی درسی شما را برای قبولی در این دانشگاه آماده می‌کند. مشاورین آوات بهترین برنامه‌ریزی و بهترین آزمون‌های تخصصی را در اختیار دارند که با گرفتن هزینه‌ی اندکی آن را در اختیار شما می‌گذارند. پس وقت را تلف نکنید و برای رسیدن به شغل معلمی با آوات تماس بگیرید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *