در دو هفته‌ی پایانی کنکور چه کار کنیم؟

دو هفته بیشتر به کنکور ۱۴۰۲ نمانده است. در این دو هفته‌ی پایانی تمرکز شما باید روی جمع‌بندی و جل سوالات جامع باشد. دو هفته‌ی پایانی کنکور وقت مرور و جمع‌بندی است. پس می‌تواند برای شما سرنوشت‌ساز باشد. فراموش نکنید که استراحت و آرامش لازم است؛ اما به اندازه. وقت خود را هدر ندهید و در عین حال استراحت کنید. در این مقاله نکات پایانی کنکور ۱۴۰۲ را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید از وقت باقی مانده‌ی خود بهترین استفاده را بکنید.

نکات پایانی کنکور ۱۴۰۲

فراموش نکنید که در مطالعه برای کنکور، هر روز و هر دقیقه اهمیت دارد. پس در این ۱۵ روز باقی مانده باید بهترین خود باشید. گمان نکنید ۱۵ روز زمان کمی است و نمی‌توانید کاری کنید. این روزها می‎تواند برای شما سرنوشت‌ساز باشد.

بسیاری از دانش‌آموزان بعد از امتحانات نهایی خسته‌اند و به استراحت می‌پردازند. شما به استفاده از این زمان، می‌توانید از حریفان خود پیشی بگیرید. در عین حال باید استراحت کنید و آرامش خود را حفظ کنید. اما فراموش نکنید بسیاری از دانش‌آموزان در این ۱۵ روز استراحت می‌کنند و مطالعه نمی‌کنند. پس شما می‌توانید با مرور و جمع‌بندی کل مطالب خوانده شده، از آنها پیشی بگیرید. نکات زیر را انجام دهید تا بتوانید بهترین خود باشید و بهترین نتیجه را بگیرید.

بنر آوات

  1. مرور کنید

بسیار زیاد مرور کنید. سعی کنید همه‌ی مطالب را مرور کنید. خلاصه‌نویسی‌ها و حاشیه‌نویسی‌های خود را مطالعه کنید. با این کار همه‌ی مطالب در ذهن شما بازیابی می‌شود و مطلبی سر جلسه از ذهن شما نمی‌رود.

  1. جمع‌بندی کنید

مقاله‌ی (جمع‌بندی شناور و زیگوراتی) را مطالعه کنید تا یک جمع‌بندی مناسب و اصولی داشته باشید. جمع‌بندی نیز به بازیابی اطلاعات کمک می‌کند و مطالب را در ذهن شما منسجم می‌کند.

  1. تست کنکور سال‌های گذشته را بزنید

تست زدن نوعی مرور است. در این ۱۵ روز زیاد تست بزنید. از تست‌های سال‌های گذشته‌ی کنکور سراسری بیشتر استفاده کنید.

  1. در آزمون‌های جامع کنکور شرکت کنید

آزمون‌های جامع دقیقا مشابه کنکور هستند. با دادن آزمون‌های جامع آمادگی شما برای آزمون سراسری بیشتر می‌شود و استرستان کاهش می‌یابد.

  1. ورزش کنید

ورزش مفرح داشته باشید. با ورزش استرستان کم می‌شود و روحیه‌تان افزایش می‌یابد. پیاده‌روی کنید یا به استخر بروید. موارد این چنینی به شما کمک می‌کند به ذهن خود استراحت بدهید.

  1. خوابتان را تنظیم کنید

اختلال خواب یکی از اتفاقات شایعی است که در بین دانش‌آموزان کنکوری رخ می‌دهد. سعی کنید حداقل ۶ ساعت خواب در شبانه روز داشته باشید. ساعت بیولوژیک بدن خود را تنظیم کنید. هر شب ساعت ۱۰ الی ۱۱ بخوابید و صبح حدود ۶ یا ۷ بیدار شوید. در طول روز حتی اگر خواب‌آلوده هستید، نخوابید. اگر سه روز این کار را انجام دهید، ساعت بیولوژیک بدن شما تنظیم می‌شود.

  1. تغذیه‌ی مناسب داشته باشید

مواد مغذی، میوه و سبزیجات زیاد بخورید. صبحانه حتما بخورید. خوردن صبحانه به تمرکز شما کمک می‌کند و برای روز کنکور ضروری است. در روز کنکور باید صبحانه بخورید. پس عادت صبحانه خوردن را از الان در خود ایجاد کنید. هر روز حتی یک لقمه هم که شده، صبحانه بخورید. به مرور معده‌ی شما به صبحانه خوردن عادت می‌کند و می‌توانید روز کنکور صبحانه‌ی خوبی بخورید.

  1. رفع اشکال کنید

از مشاور تحصیلی خود را اساتید خود بخواهید که مشکلات شما را حل کنند. مشکلات خود را با اساتید یا مشاور تحصیلی خود مطرح کنید و سعی کنید مطالبی را که در آنها مشکل دارید، رفع کنید و آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

  1. آب بنوشید

به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. بدن شما باید آب کافی داشته باشید تا تمرکز داشته باشید. روزانه ۸ لیوان آب بنوشید تا بدنتان انرژی کافی داشته باشد.

  1. اضطرابتان را کنترل کنید

از روش‌های کنترل استرس، مثل تنفس دیافراگمی و ورزش هوازی استفاده کنید. با افراد خانواده یا دوستان خود درمورد حسی که دارید، صحبت کنید. سعی کنید خود را تخلیه کنید. حتی شده در برگه‌ای تمام عواطف و احساسات خود را خالی کنید تا حس بهتری پیدا کنید.

کلام آخر

۱۵ روز مانده به کنکور وقتی برای استراحت و وقت تلف کردن نیست. درست است که از امتحانات نهایی خسته‌اید؛ اما هنوز تمام نشده. باید تلاش کنید تا روز کنکور آماده باشید. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و همچنان به مرور و جمع‌بندی ادامه دهید. فراموش نکنید که در این ۱۵ روز بسیار می‌توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید. پس تسلیم نشوید و دو هفته‌ی دیگر تحمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *