درخواست قطع اینترنت در زمان کنکور 

درخواست قطع اینترنت در زمان کنکور رد شد.  یه مدت پیش یه خبر به دستمون رسید از اینکه سازمان سنجش درخواست کرده که اینترنت در روزهای کنکور کلا در کشور قطع باشه. این درخواست برای کاهش تخلف‌ها و تقلب‌ها در کنکور بود. این درخواست جدید سازمان سنجش رد شد.

سازمان سنجش باید از یه روش دیگه برای بالا بردن سطح امنیت جلسه استفاده کنه که دیگه نمی­تونه اینترنت کشور رو قطع کنه.

پاسخ زارع پور

زارع پور در رابطه درمورد قطع اینترنت در زمان آزمون گفته که درخواست سازمان سنجش در این باره بررسی شده و به شرطی باهاش موافقت شده که اینترنت صرفا توی محدوده­های حوزه­ امتحان، اون هم فقط اینترنت همراه و با اطلاع قبلی می­تونه قطع بشه.

بعد آقای زارع پور تصریح کرد:

  • صرفاً هم در ساعت برگزاری کنکور این امر به شکل خیلی محدود انجام شود تا نگرانی‌ها برای حفظ سلامت کنکور رعایت شود. البته اعتقاد داریم روش‌های پیشرفته‌تر و فناورانه‌ای برای مبارزه با تقلب وجود دارد که سازمان سنجش به سمت آن حرکت می‌کند.

برای اینکه از اخبار جا نمونی، مقاله­ی (زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد) رو بخون.

پیامدهای قطع نشدن اینترنت

اینکه از همون اول سازمان سنجش گفت که اینرنت قطع بشه، به خاطر این بود که طی این سال‌ها بعضی از داوطلبین تونستند با ترفندهایی که خوب بلدند، سوال‌ها رو به بیرون جلسه بفرستند. بچه‌های بعدازظهر هم می‌تونستند به راحتی تقلب بگیرند. حالا سازمان سنجش می‌خواست جلوی این کار رو بگیره.

سازمان سنجش کسایی را که سوابق تحصیلیشون با کارنامه‌ی کنکورشون تفاوت زیادی داره، بهشون مشکوک می‌شه. سال ۱۴۰۱ حدود هزار نفر از افرادی رو که سوابق تحصیلی و رتبه‌ی کنکورشون تفاوت زیادی داشت، باز خواست کرد. سازمان سنجش از این افراد خواست که توی آزمون رفع شبهه شرکت کنند.

فقط هفتصد نفر از این افراد توی این آزمون رفع شبهه شرکت کردند. بقیه ترسیدن و نیومدن. خب شما بودید برای سال بعدی یعنی ۱۴۰۲ چه فکری می‌کردید؟ بله سازمان سنجش می‌خواد امنیت جلسه‌ها رو بالاتر ببره که دیگه لازم نباشه از کسی آزمون رفع شبهه بگن.

به علاوه با کمتر شدن تقلب‌ها عدالت آموزشی هم برقرار می‌شه و دیگه حق کسی ضایع نمی‌شه.

دلایل رد شدن قطعی اینترنت در روزهای کنکور

دلیل رد شدن قطعی اینترنت این بوده که تمام مراکز و سیستم‌های کشور به هم می‌ریزه. تمام سیستم بانک‌ها و ادارات و بیمه و کلا برات بگم، همه جا به هم می‌ریزه بدون اینترنت. حالا که سازمان سنجش نمی‌تونه اینترنت رو قطع کنه، باید از یه روش دیگه برای افزایش امنیت جلسه استفاده کنه.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *