۱۰ دانشگاه برتر جهان

ممکن است شما قصد ادامه‌ی تحصیل داشته باشید اما در در داخل کشور. ممکن است اهداف و آرزوهایتان، شما را به سمت مهاجرت و ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور سوق داده باشد. پس باید دانشگاه‌های جهان را بشناسید.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید ابتدا درمورد بهترین دانشگاه‌های جهان تحقیق کنید تا در بهترین جای جهان درس بخوانید. هر دانشگاهی را به صورت جداگانه درموردش بخوانید و حین بررسی خود دانشگاه درمورد خود آن کشور هم مطالعه کنید. مطالعه درمورد کشور و دانشگاه به شما کمک می‌کند بفهمید چه مدارکی باید جور کنید و آیا اصلا آن دانشگاه به روحیه‌ی شما می‌خورد یا نه.

در این مقاله با یکدیگر دانشگاه‌های برتر جهان را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد مهاجرت دارید از سردرگمی نجات پیدا کنید.

بنر تبلیغاتی آوات

  • دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد از بهترین دانگشاه‌های جهان شناخته می‌شود. مساحت این دانشگاه ۸۱۸۰ هکتار است و در شبه جزیره سانفرانسیسکو واقع شده. دانشگاه استنفورد در قلب سیلیکون، کالیفرنیای شمالی قرار گرفته است.

دانشگاه استنفورد ۹۸ رشته‌ی کارشناسی و بیش از ۹۰ رشته تحصیلی دارد که دانشجویان می‌توانند در تحصیلات تکمیلی به آن مشغول شوند. دانشجویان بین‌المللی برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند طبق شرایط دانشگاه از این دانشگاه پذیرش بگیرند. نرخ پذیرش این دانشگاه ۴ درصد بیشتر نیست و رقابت زیادی برای پذیرش گرفتن از این دانشگاه وجود دارد.

بسیاری از تاسیس کنندگان شرکت‌های ابرقدرت مثل گوگل، یاهو، هیولت پاکارد، سیلیکون گرافیکس، سان مایکروسیستمز، لینکدین، اسنپ چت، اینستاگرام و… از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

استنفورد نیزهای مالی کلیه‌ی دانشجویان خود را صرف نظر از تابعیت آنها، تعمین می‌کند. دانشگاه استنفور به هر دانشجویی که درخواست کمک مالی بدهد، تضمین می‌دهد. جالب است بدانید حدود ۸۰ درضد دانشجویان کارشناسی این دانشگاه از کمک‌های مالی این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

  • دانشگاه کالیفرنیا دیویس

دانشگاه کالیفرنیا یک دانشگاه آموزشی و پژوهشی به صورت عمومی است. دانشگاه کالیفرنیا در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده و در شهر دیویس در کالیفرنیا قرار دارد. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه کالیفرنیا است و یکی از بهترین دانشگاه‌های کالیفرنیا هم شناخته می‌شود.

دوره‌های تحصیلی بعد از لیسانس دانشگاه کالیفرنیا، با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است. که انجمن تحقیقاتی دانشگاه‌های آمریکا این دوره‌های تحصیلی را ۱۰ دوره‌ی برتر معرفی کرده است. این دانشگاه در ابتدا یک پردیس بود که فقط یک رشته‌ی کشاورزی داشت. در طی سالیان این دانشگاه گسترش پیدا کرد.

کل سیستم دانشگاه کالیفرنیا را اعضای ۲۶ نفره‌ی هیئت‌امنا اداره می‌کنند. این قانون، طبق ماده‌ی ۹، بخش ۹ قانون اساسی کالیفرنیا ایجاد شده است. هیئت مدیره‌ی اصلی، کارمندان و کارکنان است دانشگاه را استخدام می‌کنند.

کالیفرنیا دیویس ۲۳ اقامت‌گاه برای دانشجویان دارد که امکانات رفاهی هر دانشجو در این ۲۳ اقامت‌گاه به او داده می‌شود.

مهم‌ترین این دوره‌ها اقتصاد کشاورزی، حشره‌شناسی، زیست‌شناسی تکاملی، زیست‌شناسی گیاه و محیط‌شناسی (اکولوژی) است.

  • دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد واقع در شهر آکسفورد در انگلستان، سومین دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. تدریس آکسفورد از سال ۱۰۹۶ شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

اعتبار علمی در کنار قدمت این دانشگاه، آن را به معروف‌ترین دانگشاه‌های جهان تبدیل کرده است.

دانشگاه آکسفورد ۴۴ کالج دارد و بزرگ‌ترین سیستم کتابخانه در انگلستان به اسم دانشگاه آکسفورد است. بیش از ۱۱ میلیون کتاب (شامل ۸۰۰۰۰ نشریه الکترونیکی) در ۳۰ کتابخانه این دانشگاه وجود دارد.

همه‌ی دانشجویان و اکثر کادر آکادمیک دانشگاه باید عضو یک دانشکده باشند. دانشگاه آکسفورد ۳۸ دانشکده‌ی مختلف دارد و ۶ موسسه‌ی آموزشی در آن وجود دارد. هر کدام از این موسسات و دانشکده‌ها دانشجویان و کادر خود را بر اساس ساختار داخلی خود اداره می‌کنند.

در حال حاضر حدود حدود ۲۵ هزار دانشجو در دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. در رشته‌های تحصیلی از جمله ورزش، حقوق، ریاضیات و علوم، سیاست و هنر افراد سرشناس زیادی در این دانشگاه احصیل کرده‌اند. از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به استیون هاوکینگ، اسکار وایلد، بیل بردلی و بیل کلینتون اشاره کرد.

شرایط پذیرش در آکسفورد بسیار مشکل است و رقابت زیادی بین داوطلبین این دانشگاه وجود دارد.

  • دانشگاه ایالتی واشنگتن

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های ایالت متحده‌ی آمریکا است که در پولمن واشنگتون قرار دارد. از نظر وسعت بزرگ‌ترین دانشکاه آمریکا محسوب می‌شود و بیش از ۲۰۰ رشته‌ی مختلف در خود قرار داده است.

یک انجمن پژوهشی ۱۲۸ ساله است که هر ساله دانشجویان و اساتید برتر کشورهای مختلف را هر ساله به خود جذب می‌کند.

دانشکده‌های علوم و هنر، مالج مهندسی، کالج آموزش و تحصیلات و… شرایط و موقعیت بسیاری عالی برای دانشجویان سراسر جهان فراهم کرده که پژوهش خود را در آنجا انجام دهند و از شرایط استثتایی این دانشگاه بهره‌مند شوند.

  • دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویوک سیتی واقع شده است و با ۲۵۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکا شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان دانشگاه کلمبیا است که هر سال دانشجویان زیادی از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.

بسیاری از اختراعات مهم بشر مثل LSD، لیزر، پروتئین فلورسانت و بسیاری اختراعات مهم پزشکی در این دانشگاه اتفاق افتاده است. شعار این دانشگاه «در پرتو نورِ تو، نور را خواهیم یافت» می‌باشد.

کتاب‌خانه  بیش از ۹ میلیون کتاب دارد و مکان خوبی برای پژوهش‌های کتاب‌خانه‌ای محسوب می‌شود. بیشتر از هزار رشته‌ی تحصیلی در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه تدریس می‌شود. بعضی‌ از رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه محیط زیست، ترجمه روسی، مطالعات قرون وسطی و رنسانس، مطالعات اروپای مدرن، زبان و فرهنگ شرق آسیا و… هستند.

۸۲ برنده نوبل از جمله میلتون فریدمن از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند. برایان گرین و آیزاک آسیموف نیز از همین دانشگته فارغ‌التخصیل شده‌اند.

  • دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در شهر کمبریج واقع در انگلسان قرار گرفته است. دانشگاه کمبریج در سال ۱۲۰۹ تاسیس شده است و سومین دانشگاه قدیمی جهان شناخته شده است. کمبریج بهترین رشته‌های جهان را در خود جای داده است. دانشجویان این دانشگاه از جمله بهترین دانشجویان گزینش شده در جهان هستند.

دانشگاهی مانند این دانشگاه در تغییر جهان نقش به این پررنگی نداشته است.

کمبریج بیش از ۱۸ هزار دانشجو از سراسر جهان در خود جای داده است. همچنین ۱۱ هزار کارمند، ۳۱ کالج، ۱۵۰ دپارتمان و دانشکده، مدرسه و مرکز علمی در این دانشگاه قرار دارد تمامی ۳۱ دانشکده به صورت مستقل اداره می‌شوند. اما یک‌پارچگی در کل دانشگاه به وضوح مشخص است.

  • دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا به شمار می‌آید. پنسلیوانیا در سال ۱۷۴۰ تاسیس شده است و بین برترین دانشگاه‌های آمریکا رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داده است.

پنسیلوانیا اولین دانشگاهی است که رشته‌های مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را هم زمان ارائه می‌کند. در سال‌های اخیر، ۲۶ نفر از استادان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند. در سال ۲۰۱۰ این دانشگاه در بین پنج دانشگاه برتر تحقیقاتی آمریکا جای گرفت.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

بر اساس سوابق تحصیلی، رزومه و کشور مورد نظر خود دانشگاه آینده‌تان را انتخاب کنید. چند دانشگاه را با هم انتخاب کنید و برای همه‌ی آنها درخواست پذیرش بدهید. اگر یک بار درخواست شما رد شد ناامید نشوید. اشتباه خود را پیدا کنید، آن را رفع کنید و دوباره درخواست دهید.

مطمئن باشید که با کمک یک مشاور با تجربه و خبره می‌توانید در دانشگاهی که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید، تحصیل کنید. مشاورین آوات می‌توانند به شما کمک کنند که بهترین انتخاب رشته را انجام دهید. حتما با آنها تماس بگیرید و یک وقت مشاوره برای مشاورین آوات بگیرید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *