حقایق در مورد سلامت آزمون سراسری

برخی جریانات در پی خبرسازی و تغییر حقایق در مورد سلامت آزمون سراسری هستند. سالم‌ترین آزمون‌های سراسری در دو سال گذشته برگزار شده است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت:

برخی جریانات در پی خبرسازی و تغییر حقایق در مورد سلامت آزمون سراسری هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علی‌اکبر فامیل کریمی با بیان اینکه آزمون‌های سراسری از مؤلفه‌های امنیت ملی قلمداد می‌شود، گفت:

در مباحث امنیت ملی تأثیرپذیری و تأثیرگذاری در داخل و خارج از کشور بسیار اهمیت دارد. عقبه‌ی برگزاری آزمون‌های سراسری در طول سال فعال است و جمعی کارشناس و کارآزموده در مراحل پیچیده و چند مرحله‌ای فرایندها را اجرایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون سراسری یک پروژه مهم است که رعایت حق مردم در آن اهمیت دارد، گفت:

 تقاضای این است که این امر ملی را با یک اراده عمومی و اعتماد عمومی اجرایی کنیم و خدشه به آن خدشه به یک خانواده محسوب می‌شود و بدین ترتیب می‌طلبد که کمک همگانی صورت گیرد.

فامیل کریمی افزود:

 حاکمیت بر پیشبرد این پروژه با بهترین شیوه تأکید دارد و دشمن هم به دنبال این است که اراده عمومی را مختل کند و حتی با اتفاقی که نیفتاده هم قصد دارد که به اعتماد عمومی خدشه وارد کند. در حالی که قاطعانه و مستند می‌توانیم اعلام کنیم هیچ تقلبی رخ نداده است. ولی با استفاده از کانال‌های فضای مجازی به گونه‌ای فشار وارد می‌شود که تصور شود در واقعیت نیز اتفاقی رخ داده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش حراست و حفاظت در حفاظت از امنیت آزمون سراسری یادآور شد:

ما روندها را رصد می‌کنیم و پروژه کنکور سراسری را از زمان قرنطینه، طراحی سؤال، چاپ سؤال محکم و مطمئن پیش می‌بردیم. روزنه‌ای برای نفوذ به ساختار پروژه کنکور وجود ندارد. حوزه‌های نظارتی و حفاظتی هم از زمان خروج سؤال از مخزن اصلی تا ورود به مخزن فرعی تمام توان خود را بکار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد:

 سخن گزافی نیست که معتقد بر این هستیم که سازه‌های سوار بر این بنای مستحکم کنکور پاسخگوی حملات بی‌امان معاندان معلوم‌الحال و مریض الحال است. تمامی سازه‌های حفاظتی کنکور بر اجرای ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های حفاظتی و امنیتی تأکید دارند و تمام افرادی که در حوزه‌های اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری فعالیت می‌کنند آموزش دیده‌اند و این اطمینان وجود دارد که از بنای مستحکم آزمون سراسری حفاظت کند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با ورود متعهدانه، خدشه‌ای به آزمون وارد نخواهد شد، گفت:

وزیر علوم در دو سال گذشته تأکید کرده است هر آنچه می‌خواهید از امکانات وزارت علوم پای کار بیاورید و تمام حوزه وزارت علوم را بسیج کنید تا خدشه‌ای به آزمون وارد نشود و رسماً اعلام می‌کنیم سالم‌ترین، پاک‌ترین، مقتدرترین، با صلابت ترین و مدبرانه‌ترین آزمون‌های سراسر کشور در دو سال گذشته برگزار شده است. امسال هم کارآمدترین آزمون را برگزار خواهیم کرد.

او بیان کرد:

تمام توان و امکانات حراست را برای برگزاری آزمون سراسری به کار می‌گیریم. حتی لایه‌های دوم و سوم حفاظت را هم فعال کرده‌ایم. در نتیجه آن افراد را قبل از اینکه به تقلب ورود کنند، رصد می‌شوند و دلیل آن هم، هم‌افزایی و تمرکز بین همه بخش‌ها است.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر (فرایندهای اجرایی آزمون سراسری) رو مطالعه کن.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *