حفظ سلامت آزمون سراسری زمینه‌ساز ورود شایستگان علمی به دانشگاه‌ها است

تشریح وضعیت داوطلبان استان خوزستان در آزمون سراسری

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در نشست مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور بر ضرورت حفظ سلامت آزمون سراسری برای ورود شایستگان به دانشگاه‌ها تأکید کرد. این نشست با عوامل اجرایی نوبت دوم آزمون سال ۱۴۰۲، در استان خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 

 به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر محمدحسین حاجیلو قائم مقام، رئیس سازمان سنجش با اشاره به ضرورت حفظ و ارتقای سلامت کنکورهای سراسری گفت:

ارتباط تنگاتنگی با دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و ضابطین قضایی برقرار شده است تا سلامت نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت شایسته‌ای تامین شود. این سلامت در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

دکتر حاجیلو با بیان اینکه تمام حوزه‌های اصلی و فرعی برگزاری کنکور به دستگاه‌های آشکارساز مجهز شده است، گفت:

علاوه بر پیش‌بینی‌های لازم برای امنیت حوزه‌های امتحانی، رصد فضای مجازی به منظور برگزاری آزمونی امن و سالم از جمله اقدامات مهمی است که از مدت‌ها قبل پیگیری می‌شود تا داوطلبان بدون دغدغه در محیطی امن و سالم با هم رقابت کنند. همچنین اصل شایسته‌ گزینی در جهت سنجش علمی داوطلبان ملاک پذیرش باشد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این نشست با اشاره به سابقه تأسیس سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۴۸ گفت:

سازمان سنجش سازمانی قدیمی در برگزاری کنکورهای علمی و با مأموریتی خطیر است و نمادی از اعتماد بین مردم است.

دکتر حسن مروتی با اشاره به فرایند برگزاری کنکور سراسری بر سه بخش گفت:

فرایند برگزاری آزمون سراسری به قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون تقسیم می‌شود که هر مرحله نیاز به طراحی و تدوین شرایط و ضوابط اجرایی خاصی دارد. همچنین در این مقطع بازدید از امکانات و شرایط حوزه‌های برگزاری آزمون توسط مسئولان اجرایی حائز اهمیت است.

او درباره چگونگی تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، یادآور شد:

در سال ۱۴۰۲ تأثیر سوابق تحصیلی که بر مبنای نمرات دروس سال دوازدهم نظام ۳-۳-۶ خواهد بود، ۴۰ درصد به صورت قطعی است. دروس عمومی در این بخش مؤثر خواهد بود و ۶۰ درصد نیز مربوط به آزمون است که شامل دروس اختصاصی است.

دکتر حسن مروتی با اشاره به آمار داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، گفت:

در نوبت دی ماه ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب و در نوبت تیرماه یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در آزمون سراسری نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۹۴۳ داوطلب در نوبت دی ماه و ۶۸ هزار و ۹۱۰ داوطلب در نوبت تیرماه از استان خوزستان شرکت کرده‌اند.

او در نهایت یادآور شد:

از استان خوزستان ۹۸ هزار و ۷۲۵ داوطلب در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ شرکت کردند که از این تعداد ۲۶۲۶۱ نفر در دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های با آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شدند.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر فناوری‌های نوین برای اطلاع‌رسانی رو مطالعه کن.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *