جمع‌بندی شناور و زیگوراتی

دو ماه به کنکور مانده است و در این دو ماه پایانی تمام مشاوران جمع‌بندس را پیشنهاد می‌کنند. اما چطور جمع‌بندی کنیم؟ در مقاله‌ی جمع‌بندی با آوات با چند روش آشنا شدید. در این مقاله با دو روش جمع‌بندی زیگوراتی و شناور آشنا می‌شوید.

ابتدا باید بدانید در چه مرحله‌ای از بودجه‌بندی هستید. آیا در این ماه‌ها ضعیف عمل کرده‌اید یا قوی یا متوسط. با توجه به این مدل جمع‌بندی شناور یا زیگوراتی را انتخاب کنید.

جمع‌بندی زیگوراتی

این مدل برای دانش‌آموزانی توصیه می‌شود که در چند ماه اخیر قوی عمل کرده‌اند و تسلط کامل به مطالب درسی دارند. این افراد باید در آزمون‌های آزمایشی تراز بالاتر از میانگین کسب کنند و امید رتبه‌ی برتر شدن را داشته باشند. دانش‌آموزان متوسط رو به بالا نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. مراحل این جمع‌بندی را در ادامه با یکدیگر می‌بینیم.

بنر آوات

مرحله‌ی اول

این مدل جمع‌بندی هرمی یا زیگوراتی است. ابتدا باید مباحثی که تسلط کمتری روی آنها دارید و از آنها عقب‌افتاده‌اید را مطالعه کنید. اینگونه سطح تسلط خود در دروس را هم سطح می‌کنید. سپس به صورت فشرده دروس را فصل به فصل مطالعه کنید و تست بزنید. در هر روز سعی کنید شش تا هشت درس را مطالعه کنید و تست بزنید. این مرحله از جمع‌بندی هرمی سی الی چهل روز طول می‌کشد.

مرحله‌ی دوم

در این مرحله هر روز یک کتاب درسی را مرور می‌کنید. قبل از شروع این مرحله حتما باید مرحله‌ی اول را به خوبی گذرانده باشید. این مرحله بیست الی بیست و پنج روز زمان از شما می‌گیرد.

مرحله‌ی سوم

در این مرحله هر روز یک درس را جمع‌بندی کنید. این مرحله کمتر از مرحله‌ی دوم زمان می‌گیرد و ۱۰ روزه تمام می‌شود. تست‌های تالیفی جامع برای این مرحله کاملا مناسب است. برای دروس عمومی می‌توانید از آزمون‌های جامع استفاده کنید.

در کل این روش حدود هفتاد روز از شما زمان می‌گیرد. همانطور که ملاحظه کردید کف هرم بزرگ‌تر است و اهمیت زیادی دارد. ابتدا فصل به فصل شروع می‌کنیم تا زمانی که فشرده‌تر کار را انجام دهید.

روش شناور

روش شناور برای دانش‌آموزانی پیشنهاد می‌شود که در دوران کنکور مباحثی را مطالعه نکرده‌اند و در مباحثی اطلاعات کافی ندارند. این دانش‌آموزان در آزمون‌ها روی خط میانگین و یا پایین‌تر از میانگین تراز دارند. این روش جمع‌بندی برای این دسته از دانش‌آموزان بسیار مناسب است.

برای اینکه بدانید در کدام مباحث تسلط دارید، از خود آزمون تعیین سطح بگیرید. از یک آزمون جامع استفاده کنید. سپس آزمون را تحلیل کنید و ببینید در چه مباحثی به خوبی پاسخ داده‌اید و چه مباحثی را اصلا باسخ نداده‌اید. گرفتن این آزمون در این نوع جمع‌بندی اهمیت زیادی دارد.

یک جدول درست کنید. مباحثی که در آن خوب، متوسط و ضعیف هستید را یادداشت کنید. حالا آماده هستید که جمع‌بندی را آغاز کنید. سه الی پنج روز به تعیین سطح اختصاص دهید. مهم است که برای این مرحله وقت کافی بگذارید.

مرحله اول

دروسی که در آن تسلط زیاد و کافی دارید را مطالعه کنید.

مرحله‌ی دوم

دروسی که در آنها متوسط هستید را مطالعه کنید. برای این دروس وقت کافی بگذارید تا این دروس نقاط قوت شما شود.

مرحله‌ی سوم

دروسی که در آنها ضعیف هستید را مطالعه کنید. خوب مطالعه کنید تا این دروس جزو دروس با تسلط متوسط شما شود.

تعیین سطح در این جمع‌بندی اهمیت زیادی دارد. ابتدا به خوبی سطح خود را در مباحث تعیین کنید. سپس مراحل را پیش ببرید. ممکن است دروسی که در آنها ضعیف هستید هیچ پیشرفتی نکند و جزو دروس متوسط نشود. آنها را حذف کنید و سراغ مباحثی بروید که بتوانید آنها را به سطح متوسط برسانید.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

جمع‌بندی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مطالعه برای کنکور است. هر دو روش‌ها مختص یک دسته از دانش‌آموزان است. ابتدا باید بدانید جزو کدام دسته هستید. سپس نوع جمع‌بندی خود را انتخاب کنید. انتخاب نوع جمع‌بندی به اندازه‌ی خود جمع‌بندی اهمیت دارد. پس با دقت آن را انتخاب کنید. مشاوره تحصیلی آوات در کنار شما است تا بهترین جمع‌بندی را داشته باشید. پس وقت را تلف نکنید و با آوات تماس بگیرید تا به شما در این مرحله‌ی مهم کنکور کمک کند.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *