تکنیک صحیح تست‌زنی

اگر داوطلب کنکور سراسری هستید باید با روش‌های تست‌زنی صحیح آشنایی داشته باشید. بسیاری از دانش‌آموزان مدت زمان کافی برای مطالعه می‌گذارند و گمان می‌کنند که در درس مسلط هستند. اما زمان تست زدن و آزمون‌های آزمایشی عملکرد ضعیفی دارند.

دلیل این اتفاق رایج بین دانش‌آموزان این است که روش‌های تست زدن صحیح را نمی‌دانند. در واقع تکنیک تست‌زنی بلد نیستند.

اگر شما هم جزو این دسته از دانش‌آموزان و داوطلبین باشید حتما خسته و کلافه هستید و دچار فرسودگی تحصیلی شده‌اید. ناامید نشوید.ابتدا مقاله‌ی (با ناامیدی بجنگ) را مطالعه کنید تا انرژی و توان مطالعه‌تان برگردد. سپس تکنیک‌های صحیح تست‌زنی را مطالعه کنید و این بار متفاوت خودتان را ارزیابی کنید.

بنر تبلیغاتی آوات

موارد لازم برای موفقیت در تست‌زنی

دانش و اطلاعات کافی

برای تست‌زنی موفق باید در قدم اول درستان را خوب خوانده باشید. باید اطلاعات کافی و جامعی درمورد موضوع داشته باشید.

مقابله با وسوسه‌ها

باید بتوانید روی خودتان و وسوسه‌هایتان کنترل داشته باشید تا نمره منفی نگیرید. اگر چند تست پشت سر هم زدید به خود غره نشوید. اگر تست‌های پشت سر هم زیادی را نزدید نیز نترسید. در برابر وسوسه‌ی زدن تستی که صد در صد مطمئن نیستید، ایستادگی کنید.

تمرین

برای اینکه بتوانید در تست‌زنی موفق باشید، باید تست‌های زیادی زده باشید و انواع تست‌ها را بررسی کرده باشید. باید خودتان را در خانه مرتب ارزیابی کنید و در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید تا آمادگی کامل داشته باشید. فراموش نکنید شرط موفقیت در هر چیزی تمرین زیاد است.

برای موفقیت در کنکور مقاله‌ی (کلید موفقیت در کنکور) را مطالعه کنید.

تکنیک‌های تست‌زنی

 تکنیک ضربدر و منها

این تکنیک یکی از تکنیک‌های ساده و کاربردی در تست زدن است. ابتدا شما همه‌ی سوالاتی که مطمئنید صد در صد درست است را می‌زنید. سوالاتی که می‌دانید مباحث مربوط به آن را نخوانده‌اید و بلد نیستید را با علامت منها مشخص کنید. سوالاتی که باید باز هم روی آنها بیشتر فکر کنید و برایتان شک برانگیز است را با علامت ضربدر مشخص کنید. اینگونه برای مرور سوالات زمان را از دست نمی‌دهید و مستقیم سراغ سوالات با علامت ضربدر می‌روید.

تکنیک مدیریت زمان

این تکنیک به زمان‌های نقصانی نیز شناخته می‌شود. شما در این تکنیک باید زمان‌ برای هر درسی مشخص کنید. اما کمتر از زمان تعیین شده برای آن درس. مثلا فرض کنید درسی بیست دقیقه زمان دارد. شما به خودتان پانزده دقیقه زمان می‌دهید که همه‌ی سوالاتی که بلدید و مطمئن هستید را بزنید. در حین این کار از تکنیک ضربدر و منها نیز استفاده کنید. بعد از پانزده دقیقه سراغ سوالات با علامت ضربدر بروید.

تکنیک حذف گزینه

در این تکنیک شما گزینه‌هایی که مطمئن هستید اشتباه هستند را حذف می‌کنید. روی آنها خط بکشید تا بدانید که آنها به کلی حذف شده‌اند. سپس بین گزینه‌های باقی مانده انتخاب کنید.

نکات تست‌زنی

  • با شک و تردید سوالات را پاسخ ندهید. یادتان نرود نمره منفی خانمان سوز است.
  • نظم دفترچه را به هم نزنید. این کار احتمال اینکه جواب تست‌ها را جابه‌جا و اشتباه پر کنید را افزایش می‌دهد.
  • پاسخ سوال را همان وقت در پاسخ‌برگ وارد کنید. ابتدا در دفترچه نزنید و بعد وارد پاسخ‌برگ کنید. این کار زمان از شما می‌گیرد.
  • اولین پاسخی که به ذهنتان می‌رسد، همان جواب سوال است. همیشه این اصل در تست زدن درست است.

مشاوره تحصیلی آوات

کلام آخر

مطالعه برای کنکور مانند نطالعه عادی برای امتحان نیست. نکته سنج باشید. زیاد تست بزنید. بدانید حفظ کردن به تنهایی برای کنکور کافی نیست. بلکه باید زیاد تست بزنید تا موفق شوید. با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید هم تست بزنید و هم دروس و مطالب را مطالعه کنید.

برای برنامه‌ریزی بهتر مقاله‌ی (چطور برای کنکور برنامه‌ریزی کنم؟) را مطالعه کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *