تکنسین پروتزهای دندانی

هدف رشته‌ی تکنسین پروتزهای دندانی تربیت متخصصان مورد نیاز لابراتوارهای دندان پزشکی مراکز آموزشی، درمانی دولتی و خصوصی است. افرادی که با ساختن عضو مصنوعی برای کار ثابت مانند دندان مصنوعی و عضو مصنوعی برای کار متحرک و کلینیک‌های دندان پزشکی فعالیت دارند.

توجه داشته باشید که دندان پزشک،  قالب دندان را تهیه می‌کند و متخصص پروتز‌های دندانی بر اساس قالب، دندان را می‌سازد.

بنر تبلیغاتی آوات

توانایی‌های لازم

تکنسین پروتزهای دندانی کاری حساس و دقیق است و نیاز به دستانی توانمند و ماهر دارد. دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی اهمیت دارد. در نهایت داوطلبان باید توجه داشته باشند که هدف تربیت تکنسین متخصص و کارامد است. از همین رو، تکنسین پروتزهای دندانی تنها در مقطع کاردانی ارائه می‌شود.

موقعیت شغلی در ایران

با توجه به توانمندی‌هایی که دانشجو در طی تحصیل کسب می‌کنند، به راحتی می‌تواند جذب بازار کار شود. فارغ‌التحصیلان می‌توانند هم به صورت مستقل اقدام به تاسیس لابراتور کنند و هم در کلینیک‌های دندان پزشکی فعالیت نمایند. زیرا هر دندان‌پزشکی عمومی یا ارتودنتیست برای ساخت دندان مصنوعی یا قالب‌های ارتودنسی باید با یک تکنسین فعالیت می‌کند.

مشاوره تحصیلی آوات

دروس طول تحصیل

بیوشیمی نظری، آناتومی دندان نظری و عملی، آسیب شناسی، میکروب شناسی نظری و عملی، بافت شناسی نظری و عملی، آناتومی عمومی نظری و عملی، بهداشت خانواده، فیزیک، پروتز کامل نظری و عملی، پروتز پارسیل، ارتودنسی نظری و عملی، استاتیک نظری و عملی، اوکلوژن نظری و عملی، لابراتوار اختصاصی، پروتزهای اطفال و ارتودنسی نظری و عملی، مواد دندان نظری و عملی.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند. 

برای آشنایی با رشته‌ی (داروسازی) کلیک کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *