تغییرات دفترچه کنکور ۱۴۰۲

کنکور سال ۱۴۰۲ از سایر سال‌های پیش متفاوت بود. سازمان سنجش برای سال ۱۴۰۲ تغییراتی مطرح کرده است که اگر داوطلب کنکور باشید حتما باید این تغییرات را بدانید. وقت نوبت دوم کنکور نزدیک است و شما باید از تغییرات دفترچه مطلع باشید.

بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور ۱۴۰۲ تغییرات زیادی ایجاد شده است. از مهم‌ترین تغییر در کنکور می‌توان به حذف دروس عمومی اشاره کرد. در این مقاله تمام تغییراتی را که در دفترچه‌ی آزمون سراسری در ۵ گروه آزمایشی ایجاد شده است، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲ را مطالعه کنید.

دفترچه‌ی رشته ریاضی

 در این دفترچه ما ۵ سوال ریاضی نسبت به سال قبل کمتر داریم. سوالات درس ریاضی۴۰ سوال دارد و ۷۰ دقیقه برای شما داوطلبین زمان وجود دارد.

سوالات فیزیک و شیمی این دفترچه نیز با سال پیش متفاوت است. در درس فیزیک ۵ سوال نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ است. درس فیزیک در این دفترچه ۳۵ سوال دارد و ۴۵ دقیقه زمان وجود دارد.

درس شیمی نیز ۳۰ سوال و ۳۰ دقیقه زمان دارد.

بنر آوات

دفترچه‌ی رشته‌ی تجربی

تعداد دفترچه‌های رشته‌ی تجربی به سه دفترچه افزایش پیدا کرده است.

درس زیست شناسی در این آزمون از ۵۰ سوال به ۴۵ سوال کاهش پیدا کرده است. زمان پاسخ‌دهی نیز از ۴۸ ثانیه به ۶۰ ثانیه برای هر سوال افزوده است. برای این درس ۴۵ دقیقه زمان وجود دارد.

برای درس فیزیک ۳۰ سوال و ۴۰ دقیقه زمان و برای درس شیمی ۳۵ سوال و ۳۵ دقیقه زمان در نظر گرفته شده.

در درس ریاضی و زمین‌شناسی نیز تغییراتی داشته‌ایم. هر دو درس ریاضی و زمین‌شناسی ۵ سوال کمتر از سوال گذشته سوال دارند و در دفترچه‌ی پایانی قرار گرفته‌اند. تعداد سوالات ریاضی ۳۰ سوال و زمان آن ۴۵ دقیقه است. زمین‌شناسی نیز ۱۵ سوال و ۱۵ دقیقه زمان دارد.

دفترچه‌ی رشته‌ی انسانی

ساختار دفترچه‌ی رشته‌ی انسانی تقریبا مشابه سال گذشته است. تفاوت جزئی در درس روان‌شناسی ایجاد شده است که آن را به دفترچه‌ی اول منتقل کرده است. درس‌روان‌شناسی جایگزین درس اقتصاد در دفترچه‌ی اول شده است. پنج سوال و پنج دقیقه به کل سوالات و زمان آزمون افزوده است.

در دفترچه‌ی اول ریاضی ۲۰ سوال، علوم و فنون ۳۰ سوال، علوم اجتماعی و روان‌شناسی ۱۵ سوال دارند. برای این ۸۰ سوال مجموع ۸۵ دقیقه زمان وجود دارد.

در دفترچه‌ی دوم درس عربی ۲۰، درس تاریخ ۱۳، فلسفه و منطق ۲۰ و اقتصاد ۱۵ سوال دارد. مجموع این ۸۰ سوال ۷۵ دقیقه زمان دارد.

مشاوره تحصیلی آوات

دفترچه‌ی رشته‌ی هنر

دفترچه‌ی رشته‌ی هنر تنها یک دفترچه دارد. درک عمومی هنر در این دفترچه ۵۰، درک عمومی ریاضی فیزیک ۳۰ و خلاقیت تصویری و تجسمی ۲۰ سوال دارد. مجموع این ۱۰۰ سوال ۱۱۵ دقیقه زمان دارد.

دفترچه‌ی رشته‌ی زبان‌های خارجی

کنکور رشته‌ی زبان نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته است و سوالات مانند سال پیش خواهد بود. درس زبان تخصصی ۷۰ سوال با ۱۰۵ دقیقه زمان دارد.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *