ترمیم نمره کنکور ۱۴۰۳، فقط در نوبت خرداد امکان پذیر است

با توجه به اینکه سابقه تحصیلی دوازهم در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر ۵۰ درصدی قطعی دارد نمرات دانش آموزان اهمیت بسیاری در کنکور خواهد داشت. فرصت برای ترمیم نمره فقط در خرداد امکان پذیر است.

بخشنامه آموزش و پرورش:

در بخشنامه جدید مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش (۷ مرداد ماه) آمده است:

آزمون نوبت شهریور برای درس/ دروسی که دانش آموز / داوطلب آزاد در خرداد ماه ۱۴۰۲ و یا دوره های قبل از آن موفق به کسب نمره قبولی نشده یا تاکنون آن­ها را انتخاب واحد نکرده است،برگزار می­شود.

بنابر این لازم است به شرکت کنندگان در آزمون شهریور اطلاع داده شود. نمرات این نوبت به عنوان سابقه تحصیلی به سازمان سنجش ارسال نمی­شود . به منظور ایجاد سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری، لازم است در نوبت خرداد درس مدنظر خود را انتخاب کرده و در آزمون شرکت نمایند.

پیام آموزش و پرورش به مدیران مدارس بزرگسالان: همانگونه که در بخشنامه تصریح شده است، ایجاد سابقه و بهبود نمره، منحصرا در خرداد امکان پذیر است. ثبت نام برای بهبود نمره و ایجاد سابقه در شهریور ماه به هیج وجه امکان پذیر نمی باشد.

مشاوره تحصیلی آوات

نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳

  1. افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری ۱۴۰۳: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ تاثیر سوابق تحصیلی یعنی معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش آموزان تا ۵۰ درصد قطعی و مثبت اعمال می شود.
  2. .الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۳: در کنکور ۱۴۰۳، هیچ کاغذی میان داوطلبان و سازمان سنجش آموزش کشور تبادل نخواهد شد. به عبارتی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می شود. ضمنا اینکه سعی می شود از ظرفیت گوشی های تلفن همراه متصل به اینترنت نیز برای برگزاری این آزمون استفاده گردد.
  3. برگزاری در کنکور رسمی و چندین آزمون آزمایشی در سال ۱۴۰۳ :در سال ۱۴۰۳ شاهد برگزاری دو کنکور رسمی در طول سال خواهیم بود؛ ضمنا اینکه ممکن است به صورت ماهیانه و یا هر دو ماه یکبار نیز این آزمون به صورت آزمایشی برگزار شود. تا داوطلبان با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند. از مزیت های برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای چند بار در سال این است که داوطلبان می توانند وابسته به اختیار خود، در هر چند آزمون آزمایشی و رسمی که در سال برگزار می شود شرکت کنند. در نهایت نمره یکی از آزمون ها را به عنوان نمره واقعی خود اعلام کنند.
  4. . اعتبار داشتن نتیجه برای دو سال : وقتی داوطلبان در یک یا چند آزمونی که در طول سال ۱۴۰۳ برگزار می شود، شرکت کنند و در نهایت نمره یکی از آزمون ها را به عنوان نمره نهایی خود اعلام کنند، می توانند تا دو سال از آن برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استفاده نمایند.
  5. حذف دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۲ 
  6. حذف زیر گروه های آزمایشی از کنکور سراسری           
  7. تعیین شروط پذیرش توسط دانشگاه ها

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *