تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ افزایش یافت.

همچنین معاون آموزش متوسطه اذعان داشت :

  • همه­ ی دانش ­آموزان پایه­ ی دهم ، یازدهم و دوازدهم در خرداد ۱۴۰۳ امتحان نهایی خواهند داشت. برای کنکور آن سال هم تاثیر سوابق تحصیلی پایه­ ی دوازدهم به ۵۰ درصد می­رسد.

خب به سلامتی دیگه باید بچسبید به درستون که ۵۰ درصد خیلی درصد بالاییه. ایشان (آقای کاظمی) درمورد تغییرات کنکور سراسری گفتند که این کارا برای برقراری عدالت آموزشیه.

پاسخ آقای کاظمی:

  • با توجه به اینکه شیوه­ ی ارزشیابی تستی است، این شیوه به طور طبیعی نظام آموزشی را به همین سو خواهد کشید و می‌بینیم که در سال‌های اخیر آثار تست در دوره ابتدایی هم نمایان شده است و از طرفی هم تلاش سه ‌ساله دانش‌آموزان قرار است در یک آزمون سه، چهار ساعته ارزیابی شود که استرس و آینده یک فرد و دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اینطور که داره پیش می­ره، قصد دارند که تا سه سال آینده تاثیر کنکور رو به حداکثر ۴۰ درصد برسونند و سوابق تحصیلی توی پذیرش دانشگاه­ها نقش پررنگ­تری داشته باشه.

آقای کاظمی گفتند که دانش ­آموزان در دانشگاه یک نمره­ی کل دارند که ۲ تا بخش داره. یک بخش شامل آزمون کنکور سراسریه که درس­های تخصصی رو شامل می­شه و بخش دوم شامل سوابق تحصیلیه. در هر دو مورد نمرات تراز شده چه توی آزمون تخصصی و چه توی سوابق تحصیلی محاسبه می­شه. سوابق تحصیلی هم مجموع درس­های امتحان نهاییه که به صورت کشوری و هماهنگ برگذار می­شه.

کنکور سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵

  • در خرداد ۱۴۰۳، همه دانش‌آموزان پایه­ ی دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت؛ زیرا در سال ۱۴۰۵ سابقه تحصیلی برای پایه دهم باید داشته باشند. سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۵ در سه پایه­ ی دهم و یازدهم و دوازدهم تأثیر ۶۰ درصد قطعی خواهد داشت.

ایشون درمورد برنامه­ های معاونت آموزشی برای برقراری عدالت آموزشی بیشتر و ارتقای کیفیت آموزشی گفت:

  • طرحی که تصویب شد به این گونه میباشد: 
  • طرح جهاد علمی: در این طرح دبیران برجسته­ ی شهر تهران در دروس گوناگون به تدریس پرداخته و این تدریس‌ها به صورت برخط در اختیار دانش‌ آموزان مدارس شبانه‌روزی قرار داده شده است که به صورت معمول از مناطق کمتر برخوردار هستند.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر (تعداد سؤالات و زمان پاسخ‌گویی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد) رو حتما بخون.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *