میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد

مدیر کل دفتر متوسطه‌ی دوم نظری یه خبر داغ برای کنکوری‌های ۱۴۰۴ اعلام کرد. سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ شامل پایه یازدهم و دوازدهم خواهد بود و به ۶۰ درصد قطعی می‌رسد.

عباس سلطانیان درمورد این درصد ۴۰ به ۶۰ گفت که طبق مصوبه‌ی ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته و مصوبه‌ی ۸۵۵ و ۸۶۳ سال ۱۴۰۱ که به تمام مدرسه‌ها ابلاغ شده، کنکور به صورت نقطه‌ای اون هم در یک روز برگزار نمی‌شه.

ایشون مهم‌ترین تغییر کنکور رو افزایش تاثیر سابقه‌ی تحصیلی اعلام کرد. سپس افزود:

منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره‌ی دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه‌ی نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود. نه امتحانات داخلی.

بنر تبلیغاتی آوات

آقای سلطانیان اضافه کرد که در حال حاضر پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی ریاضی ۱۱ درس نهایی دارند. رشته‌ی علوم تجربی ۱۰ درس و رشته‌ی علوم انسانی ۱۱ درس. رشته‌ی معارف اسلامی هم ۱۱ درس نهایی داره که همه‌ی این درس‌ها با ضریب‌های تعیین شده از سمت آموزش و پرورش جزو سابقه‌ی تحصیلی دانش‌آموزان محسوب می‌شه. تاثیر سابقه‌ی تحصیلی توی سال ۱۴۰۲ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده.

آقای صدیقیان سهم سابقه‌ی تحصیلی رو فقط سال دوازدهم اعلام کردند و گفتند ۴۰ درصد تاثیر داره.

سهم سوابق تحصیلی در دوره بعد کنکور نیز مربوط به پایه دوازدهم خواهد بود.

سلطانیان در ادامه گفت که تاثیر سوابق تحصیلی توی سال ۱۴۰۳ می‌شه ۵۰ درصد و در کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد می‌رسه. این سهم شامل پایه‌های یازدهم و دوازدهمه و سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ شامل هر سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم می‌شه.

ایشون گفتند که هدف این کار کاهش اضطراب دانش‌آموزان برای قبولی در دانشگاهه.

مشاوره تحصیلی آوات

طبق بخشنامه‌ای که به دبیرستان‌ها ابلاغ کردیم، فردی که سابقه تحصیلی دارد به شرط فارغ‌التحصیلی می‌تواند یک بار دیگر نسبت به ترمیم و ارتقای نمرات خود و شرکت در امتحانات نهایی اقدام کند.

ایشون یه مصاحبه با رادیو داشتند و گفتند که دانش‌آموزی که رشته‌ی ریاضی می‌خونه اما می‌خواد بره رشته‌ی انسانی کنکور بده باید سوابق تحصیلی مرتبط با انسانی برای خودش تولید کنه.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر نتایج کنکور دی ماه را مطالعه کن.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *