بهترین منابع کنکور تجربی

کنکور ۱۴۰۳ مانند کنکور ۱۴۰۲ با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود. پس انتخاب بهترین منابع برای شما در اولویت قرار دارد. در این مقاله از انتشارات خاصی طرفداری نشده است و معرفی آنها صرفا جهت استفاده‌ی شما از بهترین منابع است. در این مقاله بهترین منابع کنکور تجربی به شما معرفی می‌شود تا در هر سطحی که هستید، بتوانید بهترین منبع را انتخاب کنید.

بهترین منابع تشریحی و امتحانی

بهترین کتاب‌ها برای امتحانات نهایی و تشریحی، کتاب‌‌های چند منظوره هستند. کتاب‌هایی که درسنامه‌ای قوی دارند، برای تسلط در امتحانات نهایی بهترین هستند. این کتاب‌ها نیازهای شما را در امتحانات نهایی آماده می‌کنند.

بنر آوات

آزمون تعیین سطح

برای هر درسی ابتدا یک آزمون تعیین سطح از خودتان بگیرید. می‌توانید یک آزمون جامع از خود بگیرید تا سطحتان در هر درس مشخص شود. با توجه به سطح خود بهترین منابع کنکور تجربی را انتخاب کنید.

بهترین درس ریاضی

درس ریاضی یکی از درس‌های مهم رشته‌ی تجربی است. حتما باید تمرین زیادی داشته باشید تا بتوانید در این درس رتبه‌ی بالایی کسب کنید. اگر سطحتان قوی است و در این درس حرفه‌ای هستید، از کتاب مهر و ماه به صورت موضوعی و مبحثی استفاده کنید. این کتاب برای دانش‌آموزان متوسط و قوی توصیه می‌شود. تست‌های طبقه‌بندی شده‌ی این کتاب بسیار مناسب سطح شما هستند. تمرین‌ها و آزمون‌های آزمایشی نیز در این کتاب وجود دارد. اگر سطحتان در ریاضی قوی نیست و در این درس ضعف دارید، کتاب میکروطلایی گاج را تهیه کنید. این کتاب بهترین کتاب برای افزایش سطح شما است. درسنامه‌ی ساده و طولانی این کتاب باعث می‌شود شما مباحث را به خوبی یاد بگیرید و پیشرفت کنید.

بهترین منابع درس زیست‌شناسی

کتاب مناسب این درس هم باید تست‌های قوی‌ای داشته باشد و هم درسنامه‌ی کاملی را دارا باشد. با توجه به ضریب ۱۲ زیست‌شناسی حتما باید در این درس تمرین زیادی داشته باشید.

اگر سطحتان در زیست بالا است، از کتاب آی‌کیو گاج استفاده کنید. این کتاب یکی از بهترین منابع برای درس زیست‌شناسی است. اگر سطحتان در زیست متوسط است، از کتاب خیلی سبز جامع استفاده کنید. این کتاب تست‌های متنوع و زیادی دارد. برای شروع تست زدن حتما از این کتاب استفاده کنید. اگر در زیست ضعیف هستید، از کتاب میکرو گاج جامع استفاده کنید. درسنامه‌ی این کتاب بسیار قوی است. به همین علت به افزایش سطح شما کمک می‌کند.

بهترین منابع درس فیزیک

اگر در درس فیزیک ماهر هستید و سریع سوالات را حل می‌کنید، از کتاب نشر الگو استفاده کنید. این کتاب تست‌های متنوع و پرچالشی دارد که شما را برای کنکور آماده می‌کند. برای درسنامه می‌توانید از کتاب خیلی سبز استفاده کنید. برای ارزیابی خودتان از کتاب نشر الگو استفاده کنید که بهترین کتاب برای ارزیابی است.

اگر سطح متوسطی دارید، از کتاب میکروطبقه‌بندی گاج استفاده کنید. این کتاب تست‌های طبقه‌بندی شده‌ی خوبی دارد و برای آمادگی شما برای کنکور مناسب است.

اگر در درس فیزیک ضعیف هستید، از کتاب خیلی سبز استفاده کنید. کتاب خیلی سبز درسنامه‌ی ساده و مفهومی‌ای دارد که به فهم شما کمک می‌کند. برای حل تست هم خیالتان راحت است؛ زیرا کتاب خیلی سبز تست‌های سطح‌بندی شده و خوبی دارد.

مشاوره تحصیلی آوات

بهترین منابع درس شیمی

اگر در درس شیمی قوی هستید، از کتاب آی‌کیو گاج استفاده کنید. این کتاب تست‌های قوی و سطح بالایی دارد که شما را برای کنکور آماده می‌کند. این کتاب در دو جلد منتشر شده است. اگر سطح شما در شیمی متوسط است، از کتاب مبتکران استفاده کنید. این کتاب مطالب را به زبان ساده به شما آموزش می‌دهد و یادگیری شما را بالا می‌برد. اگر طبق نمره‌ی آزمون تعیین سطح خود در درس شیمی ضعیف بودید، از کتاب جامع خیلی سبز استفاده کنید. ایم کتاب درسنامه‌ی خوبی دارد که سطح شما را افزایش می‌دهد.

کلام آخر

انتخاب منبع مهم‌ترین قدم در آزمون سراسری است. برای آمادگی در کنکور آزمون تعیین سطح از خود بگیرید تا بدانید در چه سطحی هستید. اگر سطحتان در دروس ضعیف است، نگران نباشید. با منابع معرفی شده سطح شما افزایش پیدا می‌کند و به سطح متوسط و قوی می‌رسید. شما یک سال وقت دارید که سطح خود را افزایش دهید. پس وقت را هدر ندهید. بهترین منابع را انتخاب کنید و برای مطالعه برای آزمون سراسری شروع کنید.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله‌ی بهترین منابع کنکور ریاضی را مطالعه کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *