بهترین منابع کنکور انسانی

کنکور ۱۴۰۳ مانند کنکور ۱۴۰۲ با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود. پس انتخاب بهترین منابع برای شما در اولویت قرار دارد. در این مقاله از انتشارات خاصی طرفداری نشده است و معرفی آنها صرفا جهت استفاده‌ی شما از بهترین منابع است. در این مقاله بهترین منابع کنکور انسانیبه شما معرفی می‌شود تا در هر سطحی که هستید، بتوانید بهترین منبع را انتخاب کنید.

بهترین منابع تشریحی و امتحانی

بهترین کتاب‌ها برای امتحانات نهایی و تشریحی، کتاب‌‌های چند منظوره هستند. کتاب‌هایی که درسنامه‌ای قوی دارند، برای تسلط در امتحانات نهایی بهترین هستند. این کتاب‌ها نیازهای شما را در امتحانات نهایی آماده می‌کنند.

آزمون تعیین سطح

برای هر درسی ابتدا یک آزمون تعیین سطح از خودتان بگیرید. می‌توانید یک آزمون جامع از خود بگیرید تا سطحتان در هر درس مشخص شود. با توجه به سطح خود بهترین منابع کنکور را انتخاب کنید. بهترین منابع کنکور انسانی را وقتی می‌توانید انتخاب کنید که سطح خود را بدانید.

بهترین منابع درسی ریاضی و آمار

درس آمار و ریاضی برای داوطلبان رشته‌ی انسانی یک درس بسیار دشوار و پرچالش است. اما توجه داشته با موفقیت در این درس از رقیبانتان بسیار پیشی می‌گیرید. زیرا این درس ضریب بالایی دارد و بسیاری از بچه‌ها این درس را نمی‌زنند. پس بهترین منابع را انتخاب کنید تا بتوانید در این درس رتبه‌ی بالایی را کسب کنید.

اگر در این درس سطح قوی‌ای دارید، کتاب مهر و ماه ریاضی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب تست‌های چالشی بسیاری دارد که می‌تواند ذهن شما را درگیر کند.

اگر سطح متوسطی دارید، از کتاب خیلی سبز ریاضی استفاده کنید. این کتاب درسنامه‌ی جامع و کاملی دارد. در این کتاب به بهترین شکل دروس برای شما توضیح داده شده است. تشابه تست‌های این کتاب به آزمون سراسری بسیار زیاد است.

اگر سطحتان ضعیف است، از کتاب سیر تا پیاز گاج استفاده کنید. درسنامه‌ی این کتاب به شما کمک می‌کند مفاهیم را بسیار خوب برای شما توضیح داده است. تست‌های این کتاب نیز به افزایش سطح شما کمک می‌کند.

بنر آوات

بهترین منابع درس اقتصاد

درس اقتصاد نیز یکی از درس‌های پرچالش است. اما در این درس هم فراموش نکنید که اگر رتبه‌ی بالایی بزنید، از بسیاری از رقیبانتان پیشی می‌گیرید.

اگر در اقتصاد سطح بالایی دارید، کتاب آبی قلمچی را تهیه کنید. این کتاب سوالات پرچالش و حتی بالاتر از سطح کنکور دارد. این کتاب همه مدل تستی را پوشش می‌دهد. کتاب آبی قلمچی بهترین کتاب اقتصاد کنکور است.

اگر سطح متوسطی دارید، کتاب خیلی سبز را تهیه کنید. نکته‌ی مثبت این کتاب نثر خومانی و صریح این کتاب است. از خواندن درسنامه‌ی این کتاب به هیچ عنوان خسته نمی‌شوید. البته توجه کنید که تست‌های این کتاب کامل نیست. وقتی سطحتان افزایش یافت، کتاب آبی قلم‌چی را تهیه کنید.

اگر سطح ضعیفی دارید، کتاب مشاوران را تهیه کنید. این کتاب درسنامه‌ی خوبی دارد که به افزایش سطح شما کمک می‌کند.

بهترین منابع درس علوم و فنون

همه‌ی شما می‌دانید علوم و فنون یکی از درس‌های مهم در علوم انسانی است. این درس به دو بخش حفظی و تحلیلی تقسیم می‌شود. تاریه ادبیات جزو قسمت حفظی آن است. عروض و قافیه و دستور زبان تحلیلی هستند که احتیاج به تمرین و تست زیاد دارند.

اگر سطح شما در این درس قوی است، از کتاب خیلی سبز یا آبی قلم‌چی استفاده کنید. کتاب خیلی سبز متن محور است و در دو بخش تاریخ ادبیات و دستور زبان بسیار قوی است. خیلی سبز تست‌های بسیار قوی‌ای نیز دارد. کتاب آبی قلم‌چی در تحلیل‌های بسیار قوی‌ای دارد. این کتاب جزو بهترین کتاب‌های علوم و فنون برای کنکور است.

اگر سطح شما متوسط تا ضعیف است از کتاب مهر و ماه استفاده کنید. این انتشارات دو کتاب برای علوم و فنون تهیه دیده است که به افزایش سطح شما کمک می‌کند.

کتاب هامون سابطی برای قرابت معنایی به شدت به شما توصیه می‌شود. البته این کتاب فقط درسنامه دارد و برای حل تست‌ها باید سراغ کتاب‌های دیگر بروید.

بهترین منابع درس عربی

یادگیری این درس برای دانش‌آموزان انسانی بسیار حیاتی است. به همین دلیل باید این درس را بسیار خوب بخوانید. با انتخاب بهترین منبع، کار شما بسیار ساده‌تر می‌شود.

اگر در سطح بالایی در درس عربی دارید، از کتاب خیلی سبز عربی استفاده کنید. این کتاب درسنامه‌ی جامعی دارد و تست‌های آن با توجه به نیاز شما در درس عربی آورده شده است.

اگر سطح شما در عربی ضعیف تا متوسط است، از کتاب میکرو گاج استفاده کنید. این کتاب کاملا ضعف‌های شما را پوشش می‌دهد و به افزایش سطح شما کمک می‌کند. با این کتاب تمام نقطه ضعف‌های خود را از بین ببرید.

بهترین منابع درس تاریخ

درس تاریخ بیشتر متن محور است و نیاز به حل تست‌های زیادی ندارد. اما این به این معنا نیست که اصلا نباید برای تاریخ تست حل کنید؛ بلکه به این معنا است که تمرکز شما باید روی کتاب درسی باشد. بعد از مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی، در کتاب خیلی سبز یا مشاوران تست بزنید تا در این درس به تسلط برسید.

بهترین منابع درس جغرافیا

این درس نیز مانند تاریخ متن محور است و تمرکز اصلی شما باید روی کتاب درسی باشد. برای حل تست‌های جغرافیا از کتاب خیلی سبز و مشاوران استفاده کنید. هر دوی این کتاب‌ها بسیار جامع هستند و به افزایش سطح شما کمک می‌کند.

بهترین منابع درس جامعه‌شناسی

برای درس جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی کتاب درسی را بسیار خوب بخوانید. بسیاری از سوالات کنکور از نکات ریز و جزئی کتاب می‌آید. تحلیل نیز در این درس اهمیت زیادی دارد. پس شما به درسنامه‌ی قوی‌ای نیاز دارید. کتاب خیلی سبز و گاج نقره‌ای در این درس بسیار به شما می‌تواند کمک کند.

بهترین منابع درس فلسفه و منطق

درس فلسفه و منطق از درس‌های تحلیلی علوم انسانی است. برای اینکه رتبه‌ی خوبی در این درس کسب کنید، باید تست‌های زیادی حل کنید.

اگر می‌خواهید سوالات چالشی برای فلسفه و منطق حل کنید، کتاب خیلی سبز بهترین منبع برای شماست. درسنامه‌ی این کتاب مطلبی را جا نینداخته است و بسیار جامع مطالب را توضیح داده است. اگر سطح متوسطی دارید، کتاب آبی قلم‌چی بهترین گزینه برای شما استو تست‌های این کتاب قوی و طبقه‌بندی شده است و باعث یادگیری شما می‌شود. اگر سطحتان در این درس ضعیف است، از کتاب مشاوران استفاده کنید. با این کتاب پیشرفت را در خود احساس می‌کنید.

مشاوره تحصیلی آوات

منابع درس روان‌شناسی

درس روان‌شناسی نیز متن محور است و نیاز به مطالعه‌ی خود کتاب درسی است. شما می‌توانید بعد از مطالعه‌ی کتاب درسی، از کتاب خیلی سبز و مشاوران استفاده کنید. این کتاب‌ها در کنار درسنامه‌ جامع، تست‌های طبقه‌بندی شده و مناسبی دارند.

کلام آخر

در این مقاله بهترین منابع کنکور انسانی را شناختید. انتخاب منبع برای هر درسی بسیار مهم است. فراموش نکنید ابتدا تعیین سطح از خود بگیرید؛ سپس با توجه به سطح خود منبع درسی را انتخاب کنید. منبع خوب و متناسب از درجا زدن شما جلوگیری می‌کند و به پیشرفت شما کمک می‌کند. پس از مشاور خود کمک بگیرید تا سطح خود را تعیین کنید. سپس کتاب متناسب با خود را تهیه کنید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *