بهترین دانشگاه‌های کشور

وقت انتخاب رشته نزدیک است و حتما شما داوطلبین کنکور در تب و تاب شناخت رشته‌ها و دانشگاه‌ها هستید. فکرش را بکنید یک سال کامل تلاش کنید و درس و بخوانید و از تفریح و مهمانی و همه چیز بگذرید تا به نتیجه‌ی خوبی برسید؛ و در نهایت یک انتخاب اشتباه یا ندانم کاری در انتخاب دانشگاه تمام زحمات یک ساله‌ی شما را هدر دهد.

در کنار رشته، دانشگاه مهم‌ترین چیزی است که انتخاب می‌کنید. مثلا روان‌شناسی دانشگاه تهران با روان‌شناسی دانشگاه غیرانتفاعی زمین تا آسمان فرق می‌کند. پس نگویید رشته مهم است نه دانشگاه.

دانشگاه محلی است که استادان رشته‌ی مورد علاقه‌تان را به شما تدریس می‌کنند. دانشگاه محلی است که شما چهار سال در آن تحصیل می‌کنید. پس درمورد انتخاب دانشگاه به خوبی فکر کنید و درمورد دانشگاه‌های برتر کشور بخوانید تا زحمت یک ساله‌تان هدر نرود. مشاوره تحصیلی آوات به شما کمک می‌کند که بر اساس نوع شخصیت و علاقه‌تان انتخاب رشته کنید. مشاوره تحصیلی آوات با گرفتن تست‌های استعدادیابی و رغبت شما را به صورت کامل می‌شناسد. سپس مصاحبه‌ی نهایی با شما با بهترین مشاور تحصیلی آوات صورت می‌گیرد. مشاوره تحصیلی آوات در تمام مراحل انتخاب رشته‌ی نهایی با شما همراه خواهد بود.

اگر داوطلب کنکور ۱۴۰۲ هستید مقاله‌ی (تغییرات کنکور ۱۴۰۲) برای شما مفید است.

معیارهای انتخاب دانشگاه

خب ممکن است سوال برای شما پیش بیاید که با چه ملاک و معیاری دانشگاه‌ها را بسنجیم.

اولین ملاک کیفیت آموزش است. کیفیت آموزشی باید بالا باشد تا بتوانید به جایگاهی برسید که آرزویش را داشته‌اید.

ملاک دوم تعداد مقالات منتشر شده است. دانشگاه آینده‌ی شما باید مقلات پژوهشی با کیفیت بالایی داشته باشد.

ملاک سوم تعداد فارغ‌التحصیلان در مقطع دکترای آن دانشگاه است. تعداد انتشارات علمی، کیفیت و کمیت تجهیزات تحقیقاتی، دستاوردهای علمی و نوآوری‌ها و رتبه‌ی بین‌المللی دانشگاه سایر معیارهایی هستند که حتما قبل از انتخاب دانشگاه آنها را بررسی کنید.

در این مقاله کار شما را راحت کرده‌ایم. در ادامه‌ی مقاله ۱۰ دانشگاه برتر کشور را برای شما توضیح داده‌ایم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

بنر تبلیغاتی آوات

  1. دانشگاه تهران

دانشگاه تهران بهترین دانشگاه کشور بوده و هست. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی رتبه‌ی ۲۰۰ تا ۵۰۰ را دارد. یکی از دلایل برتری این دانشگاه در کشور، سطح بالای استاتید این دانشگاه و دانشجوهای برتر علمی آن است.

دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده است. در زمان حاضر ۵۲۱۵۴ دانشجو و ۳۳۰۵ استاد در این دانشگاه به تحقیق و پژوهش مشغول هستند. دانشگاه تهران تاکنون ۸۳۷۷۵ مقاله‌ی علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است.

اگر هدفتان دانشگاه تهران است، به خوبی مطالعه کنید. ساعات مطالعه‌ی خود را افزایش دهید و سعی کنید با کیفیت بالایی درس بخوانید تا همه‌ی درس‌ها را بتوانید با درصد بالایی در کنکور ثبت کنید.

  1. دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۳۷ تحت عنوان دانشگاهی صنعتی و فنی تاسیس شد. این دانشگاه در پایتخت کشور قرار دارد. به تازگی دانشگاه امیرکبیر در رتبه‌بندی جهانی نیز آمده است.

این دانشگاه مهد انجام و تحقیقات پروژه‌های ملی داخلی و زیرساختی کشور است. ساخت فضاپیماها، ابر رایانه‌ها، هواپیماهای مسافربری داخلی و… در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

بسیاری از مسئولان سرشناس کشور از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند. درحال حاضر ۱۴۴۳۰ دانشجو و ۵۸۵ استاد در این مرکز علمی به فعالیت مشغول هستند. تاکنون ۲۳۰۷۸ مقاله‌ی علمی در نشریات و همایش‌های داخلی از سوی این دانشگاه منتشر شده است.

پس عزم خود را جزم کنید. برای تحصیل در این دانشگاه خود را آماده کنید تا از بهترین‌ها باشید.

  1. دانشگاه علم و صنعت

این دانشگاه واقع در شهر تهران از برترین دانشگاه‌ها در زمینه‌ی علم و صنعت محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۳۰۸ تاسیس شده است. دانشگاه علم و صنعت تنها دانشگاهی است که دارای دانشکده‌ی علوم راه‌آهن و دانشکده‌ی مهندسی پیشرفته در خاورمیانه است.

 زمانی که دانشکده‌ی معماری و هنر در ایران به صورت مستقل وجود نداشته، این دانشگاه داشته و به صورت حرفه‌ای و علمی در این دو حوزه فعالیت می‌کرده.

در حال حاضر رشته‌ی رشد اقتصادی و برنامه‌ریزی به صورت تخصصی در این دانشگاه دنبال می‌شود.

اکنون ۱۰۸۳۷ دانشجو و ۶۰۸ استاد در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تدریس و پژوهش هستند. این مرکز تاکنون ۲۴۵۵۸ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است.

دانشگاه علم و صنعت ایران صاحب امتیاز و ناشر ۱۳ مجله تخصصی است. دانشگاه علم و صنعت تاکنون ۸۶ همایش برگزار کرده است.

انتخاب این دانشگاه برای تحصیل در زمینه‌های علم و صنعت از بهترین انتخاب‌ها است.

  1. دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف واقع در تهران به دستور شاه در سال ۱۳۴۴ تحت عنوان دانشگاه آریامهر تاسیس شد. بعدها نام این دانشگاه به احترام دانشجوی برق این دانشگاه، به نام شریف تغییر کرد.

این دانشگاه از دانشگاه‌های تاثیر‌گذار در حوزه‌ی صنعت ایران است. همه ساله دانشجویان نخبه‌ی زیادی وارد این دانشگاه می‌شوند. درحال حاضر ۱۰۲۴۲ دانشجو و ۴۸۰ استاد در این دانشگاه به فعالیت مشغولند.

این دانشگاه به دو علت شناخته شده است. یکی برگزاری مسابقات جهانی در رشته‌های فنی و مهندسی و رتبه‌آوری دانشجویان در آنها. علت دوم دانشجویان این دانشگاه است که هر ساله ادامه‌ی تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه می‌دهند.

پس حسابی درس بخوانید تا بتوانید از برترین‌های دانشگاه شریف شوید.

  1. دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی تهران یکی از برترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است. دانشگاه شهید بهشتی دارای ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی می‌باشد.

این دانشگاه در سال ۱۳۳۸ به نام دانشگاه ملی ایران به ‌دستور محمدرضا پهلوی تاسیس شد. و تا سال ۱۳۶۲ با همین نام شناخته می‌شد. در خرداد ۱۳۶۲ ستاد انقلاب فرهنگی نام این دانشگاه را به دانشگاه شریف تغییر داد.

اکنون ۱۷۰۰۰ دانشجو و ۱۲۹۰ استاد در این مرکز فعالیت دارند. این دانشگاه تاکنون ۲۷۶۸۸ مقاله‌ی علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است. دانشگاه شهید بهشتی صاحب امتیاز و ناشر ۴۲ مجله تخصصی می‌باشد. تا کنون دانشگاه شهید بهشتی ۵۰ همایش برگزار کرده است.

کادر علمی و پژوهشی این دانشگاه، از جهت سابقه‌ی علمی و تعدد فعالیت‌های پژوهشی در سطح کشور، رتبه‌ی بالایی دارد. پس اگر می‌خواهید عضوی از این مرکز علمی ممتاز بشوید، دست به کار شوید.

  1. دانشگاه فردوسی مشهد

این دانشگاه در سال ۱۳۲۸ در شهر مشهد به صورت رسمی از آموزشگاه عالی به دانشگاه تبدیل شد. نام این دانشگاه قبلا دانشگاه مشهد بوده و در سال ۱۳۵۳به دانشگاه فردوسی مشهد تغییر نام داد. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است.

اکنون ۲۳۷۰۰ دانشجو و ۸۱۳ استاد در این دانشگاه فعالیت دارند. این دانشگاه تاکنون ۳۵۳۱۷ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است.

این دانشگاه هر سال در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در گروه‌های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجی دانشجو می‌پذیرد.

  1. دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان وسیع‌ترین دانشگاه کشور است. این دانشگاه در سال ۱۳۵۶ با نام دانشگاه آریامهر شروع به فعالیت کرد. الگوی اولیه‌ی این دانشگاه از دانشگاه ام‌ای‌تی آمریکا گرفته شده است.

اکنون ۹۰۵۱ دانشجو و ۸۱۷ استاد در این دانشگاه مشغول پژوهش و تدریس هستند. این مرکز تاکنون ۱۵۳۲۳ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است. این دانشگاه صاحب امتیاز و ناشر ۱۰ مجله تخصصی است و تا به حال ۴۲ همایش برگزار کرده است.

این دانشگاه در دو گروه فنی و مهندسی و علوم پایه حدود ۱۴ دانشکده دارد. هر کدام از این دانشکده‌ها رشته‌های تحصیلی فراوانی در زیر مجموعه‌ی این دو گروه ارائه می‌دهند.

از جمله مزایای این دانشگاه سطح علمی بالای این دانشگاه و افتخارات زیادی در زمینه چاپ مقالات علمی است.

مشاوره تحصیلی آوات

  1. دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است و در سال ۱۳۲۵ با نام دانشگاه پهلوی فعالیت خود را شروع کرد. این دانشگاه مستقیم زیر نظر دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا به فعالیت می‌کرد. دانشگاه شیراز میان دانشگاه‌های کشور در رشته‌ی فنی و مهندسی، دانشگاه مادر حساب می‌شود.

اکنون ۱۹۳۰۰ دانشجو و ۷۰۰ استاد در این مرکز مشغول فعالیت هستند. این دانشگاه تاکنون ۲۳۰۲۴ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است. دانشگاه شیراز صاحب امتیاز و ناشر ۲۱ مجله تخصصی است. دانشگاه شیراز تا کنون ۴۳ همایش برگزار کرده است.

فضای دانشگاه شیراز توسط مینورو یاماساکی طراحی شده است و از نظر وسعت، رتبه‌ی دوم را در کشور را دارد. پس اگر می‌خواهید در بزرگ‌ترین و زیباترین دانشگاه کشور تحصیل کنید، دانشگاه شیراز را انتخاب کنید.

  1. دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان از جهت سطح علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است. این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و فناوری کشور است. این دانشگاه در سال ۱۳۲۵ آموزشگاهی تحت عنوان آموزشگاه عالی بهداری اصفهان با تعدادی دانشیار در یکی ازکلاس‌های دبیرستان تاسیس شد.

حدود ۶۷۰ عضو هیأت‌علمی با مرتبه‌ی استاد تمام و دانشیاری در این دانشگاه وجود دارد. چاپ کتاب و مقالات علمی بسیاری در مجلات معتبر داخلی و خارجی و نیز شرکت در کنفرانس های بین المللی با سطح علمی بالا از دیگر افتخارت این دانشگاه است.

اگر قصد تحصیل در دانشگاهی زیبا و سرسبز و بزرگ با سطح علمی بالایی دارید، دانشگاه اصفهان بهترین گزینه برای شما است. مشاوره تحصیلی آوات نیز در اصفهان است. پس اگر دانشگاه اصفهان قبول شدید حتما به مشاوره تحصیلی آوات سری بزنید تا بهترین برنامه برای دوران کارشناسی خود را دریافت کنید.

  1. دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز از بزرگ‌ترین دانشگاه بزرگ ایران و یکی از قدیمی‌ترین آنها محسوب می‌شود. این دانشگاه دومین دانشگاه تاسیس شده در ایران است. در سال ۱۳۲۶ در مرکز شهر تبریز تاسیس شده است و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های این شهر محسوب می‌شود.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با ۲۴,۰۰۰ دانشجو، ۷۸۰ نفر عضو هیئت علمی، ۸۰۰ کارمند بزرگترین محیط آموزشی و دانشگاهی در سطح کشور است.

دانشگاه تبریز از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ عضو هیئت‌مدیره انجمن بین‌‌المللی دانشگاه‌‌ها (IAU) بوده است و بیش از ۹۰ تفاهم نامه با دانشگاه‌ های مختلف جهان برای برنامه‌های مشترک امضا کرده است.

کلام آخر

در این مقاله به صورت اجمالی ۱۰ دانشگاه برتر کشور را مورد بررسی قرار دادیم. بر اساس هدفی که دارید دانشگاه آینده‌ی خود را انتخاب کنید. درمورد دانشگاه آینده‌ی خود تحقیق کنید. مبادا انتخاب اشتباهی کنید و چهار سال حسرت آن را بخورید. مشاوره تحصیلی آوات به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب رشته‌ی نهایی را داشته باشید. مشاوره تحصیلی آوات با گرفتن تست‌های استعدادیابی بهترین رشته مناسب شما را بهتان معرفی می‌کند. پس با مشاوره تحصیلی آوات تماس بگیرید تا بهترین انتخاب رشته را داشته باشید. برای قبولی در دانشگاه مورد نظرتان مقاله‌ی (کلید موفقیت در کنکور) را مطالعه کنید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *