بهترین آزمون آزمایشی

سوال همه‌ی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ این است که در کدام آزمون آزمایشی شرکت کنیم. آزمون آزمایشی یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای آمادگی در کنکور سراسری است. همه‌ی داوطلبان باید در آزمون آزمایشی شرکت کنند تا برای کنکور سراسری آماده شوند. بودجه‌بندی این آزمون‌ها به شما کمک می‌کند با برنامه‌ریزی و هدف‌مند مطالعه کنید. اما بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟

در این مقاله آزمون‌های قلم‌چی، گزینه دو، گاج و سنجش را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا متوجه شوید که هر کدام از این آزمون‌ها چه ویژگی‌هایی دارند. سپس با توجه به نیاز خود می‌توانید انتخاب کنید که در کدام یک از آزمون‌ها شرکت کنید.

برای آمادگی بیشتر برای کنکور سراسری ۱۴۰۳ مقاله‌ی (برنامه‌ریزی برای تابستان) را مطالعه کنید.

بنر آوات

ویژگی‌های بهترین آزمون آزمایشی

یک آزمون آزمایشی خوب باید ویژگی‌هایی را دارا باشد تا بتواند شما را برای کنکور سراسری آماده کند. این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

  1. میزان کیفیت و تشابه سوالات به کنکور سراسری

آزمون مورد نظر شما باید تشابه زیادی به سوالات کنکور سراسری داشته باشد تا شما را با الگوی طراحی سوال طراحان کنکور آشنا کند.

از نظر کیفیت سوالات آزمون‌های گاج و قلم‌چی گاهی بسیار سخت و گاهی بسیار آسان هستند. آزمون‌هایی که سنجش برگزار می‌کند تشابه کمتری به سوالات کنکور سراسری دارد.

پس با توجه به کیفیت و تشابه سوالات به کنکور سراسری انتخاب کنید.

  1. جامعه آماری

جامعه آماری موسسات باید بیشترین تشابه را نسبت به آزمون سراسری داشته باشد تا رقابت در آن صورت گیرد. آزمون گاج به دلیل قدمت زیادی که دارد، دارای جامعه آماری خوبی است. بعد از آن آزمون گزینه دو و سپس قلم‌چی قرار می‌گیرد. آزمون سنجش جامعه آماری بالایی ندارد؛ پس اگر قصد شما شرکت در یک رقابت بالا است، در آزمون گاج یا گزینه دو شرکت کنید.

  1. زمان‌بندی

هرچه تعداد برگزاری آزمون‌های آزمایشی بیشتر باشد، بودجه‌بندی به صورت خردتر انجام می‌شود و برنامه‌ریزی برای داوطلبان راحت‌تر می‌شود. اینگونه داوطلب زود به زود خود را می‌سنجد و سریع‌تر به نقاط قوت و ضعف خود پی می‌برد.

آزمون‌های گاج ۱۹ عدد آزمون است. آزمون قلم‌چی ۲۰ عدد آزمون برگزار می‌کند. این دو آزمون‌های آزمایشی خود را در فاصله‌ی دو هفته برگزار می‌کنند. اما سنجش و گزینه دو با فاصله‌ی بیشتر از داوطلبان آزمون می‌گیرد.

  1. برنامه‌ی راهبردی

مشاوران روی برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها حساسیت بیشتری دارند. داوطلب کنکور روی برنامه‌ی آزمون‌های آزمایشی خود پیش می‌رود. پس لازم است که برنامه‌ی آزمون‌ها راهبردی باشد. بررسی نقاط ضعف و قوت نیز یکی از مواردی است که برنامه‌ای راهبردی آن را راحت‌تر می‌کند.

از نظر برنامه‌ی راهبردی، آزمون‌هایی که تعداد آزمون بالاتری دارند، برنامه‌های راهبردی‌تری نیز دارند. به همین ترتیب گاج و قلمچی از سایر آزمون‌ها سرآمد هستند.

مشاوره تحصیلی آوات

  1. خدمات، پشتیبانی و هزینه

از نظر هزینه، آزمون‌های سنجش هزینه‌ی کمتری دارند. اما پشتیبان و مشاور خوبی ندارند. گاج و گزینه دو از پشتیبان و خدمات خوبی برخوردار هستند. پس از آنها آزمون‌های قلم‌چی قرار می‌گیرد.

کلام آخر

با خواندن این مقاله می‌توانید به راحتی آزمون‌های مختلف را با یکدیگر بررسی کنید تا به بهترین آزمون برسید. شرکت در آزمونی که متناسب با نیازهای شماست، بسیار اهمیت دارد. پس فراموش نکنید که این ۵ مورد را برای بررسی آزمون‌های آزمایشی انجام دهید. سپس انتخاب درستی داشته باشید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *