برنامه‌ریزی برای کنکور ۱۴۰۳

شروع همیشه مشکل است. مخصوصا شروع برای مطالعه. ذهن شما باید آماده‌ی مطالعه باشد. باید خود را برای مطالعه آماده کنید. سوالاتی ممکن است برای شروع مطالعه برای کنکور ذهن شما را درگیر کرده باشد. سوالاتی مانند اینکه چگونه شروع کنم، کی شروع کنم؟ چند ماه مطالعه کنم؟ چگونه از صفر شروع کنم. در این مقاله به تمام سوالات شما درمورد شروع برای کنکور ۱۴۰۳ پاسخ می‌دهیم تا شروعی طوفانی داشته باشید و موفق شوید.

شروع برای کنکور

موارد زیر را مرحله به مرحله پیش ببرید تا بتوانید بهترین شروع را داشته باشید.

  1. ذهن خود را آماده کنید

ذهن انسان مهم‌ترین نقش را در زندگی دارد. پس باید اول آن را آماده کنید. استرس را در خود کنترل کنید و بدانید برای چه هدفی می‌خواهید مطالعه کنید. خود را آماده کنید تا از بسیاری از چیزها بگذرید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید. تفکرات منفی را در خود بکشید. اصلا منفی بافی نکنید و از کسانی که انرژی منفی به شما می‌دهند، دوری کنید.

  1. بهترین منابع را تهیه کنید

در مقالات بهترین منابع کنکور برای رشته‌ی ریاضی، انسانی و تجربی بهترین منابع کنکور را معرفی کرده‌ایم. منابع خوب به شما کمک می‌کنند درجا نزنید و سریع پیشرفت کنید. افراد موفق از بهترین منابع استفاده کرده‌اند. راز موفقیت در کنکور، انتخاب منبع مناسب و در سطح شما است.

  1. در بهترین آزمون آزمایشی شرکت کنید

در مقاله‌ی بهترین آزمون آزمایشی، آزمون‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کردیم. آزمون آزمایشی برای شما ضروری است. شما حتما باید برای ارزیابی خودتان و آشنایی با کنکور در آزمون آزمایشی شرکت کنید. الزامی ندارد در تابستان در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید؛ اما در طول سال تحصیلی حتما در آزمون آزمایشی شرکت کنید. با آزمون آزمایشی هم سطح خود را می‌سنجید و هم به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برید. برای کنکور ۱۴۰۳ شرکت در آزمون آزمایشی الزامی است.

  1. تست زدن را یاد بگیرید

مقاله‌ی تکنیک‌های تست زنی به شما کمک می‌کند روش‌های تست زنی را یاد بگیرید. تست زنی در کنکور همه چیز است. بسیاری از دانش‌آموزان در امتحانات مدرسه موفق بوده‌اند؛ اما در کنکور رتبه‌ی خوبی کسب نمی‌کنند. این به این دلیل است که روش تست زدن را بلد نیستند. تست زنی مهم‌ترین مورد در کنکور است. حتما تکنیک‌های تست‌زنی را فرا گیرید تا زحمات شما نتیجه‌بخش باشد.

  1. برنامه‌ریزی کنید

برای مطالعه‌ی خود برنامه‌ریزی کنید. برای به هدف رسیدن نیاز به یک برنامه‌ی منظم دارید تا شما را به سمت هدف هدایت کند. برنامه به شما می‌گوید که در روز چقدر باید مطالعه کنید و چه درسی را مطالعه کنید. برای برنامه‌ریزی از یک مشاور خبره کمک بگیرید. مشاورین رتبه برتر به شما کمک می‌کنند بهترین مشاور خود باشید و برنامه‌ریزی برای خودتان انجام دهید.

  1. مشاور تحصیلی بگیرید

یک مشاور تحصیلی برای خود بگیرید. مقاله‌ی مشاوره تحصیلی را مطالعه کنید تا ضرورت مشاور تحصیلی را بدانید. یک مشاور خوب نقشه‌ی راه به شما می‌دهد و شما را تا رسیدن به هدف هدایت می‌کند. مشاور تحصیلی حواسش هست که شما بی‌انگیزه نشوید و همواره هدف خود را در سر داشته باشید. مشاور برنامه‌ی خوبی به شما می‌دهد که برنامه‌ی شما را تنظیم می‌کند. روانشناس پیگیر مطالعه‌ی شما است. پس بدون مشاور بی‌انگیزه نمی‌شوید.

  1. از پایه شروع کنید

برای شروع مطالعه ابتدا باید از پایه شروع کنید. تابستان بهترین وقت برای قوی کردن پایه است. پایه‌ی خود را قوی کنید که در طول سال نمی‌توانید این کار را انجام دهید. حتما در تابستان مفاهیم پایه‌ای را مطالعه کنید و تست آموزشی بزنید. با این کار از نظر پایه قوی هستید و به مشکل برنمی‎خورید.

کلام آخر

شروع برای کنکور کار سختی است. شروع هر کاری سخت است. اما اگر بدانید برای چه هدفی دارید تلاش می‌کنید، کار راحت‌تر می‌شود. هدف خود را انتخاب کنید و شروع به مطالعه کنید. برای رسیدن به هدف خود باید بجنگید. با هدف انگیزه‌ی خود را از دست نمی‌دهید. زیرا می‌دانید برای چه چیزی تلاش می‌کنید و برای رسیدن به آن همه کاری می‌کنید. شروع سخت است اما نشدنی نیست. موارد بالا را رعایت کنید تا در کنکور ۱۴۰۳ به موفقیت برسید. با موارد بالا شروعی طوفانی خواهید داشت و حتما به موفقیت می‌رسید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *