برترین مشاور تحصیلی

بازار مشاوره و روان­‌شناسی در دنیای امروز اشباع است. در مقاله‌ی مشاوره تحصیلی درباره‌ی اهمیت مشاوره تحصیلی صحبت کردیم.  اکنون می‌خواهیم ملاک‌های پیدا کردن برترین مشاور تحصیلی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راه را از چاه مشخص کنید.

ویژگی­‌های مشاور تحصیلی خوب

در این مقاله پنج ویژگی مشاور خوب را به شما معرفی می­کنیم تا از طریق آن بتوانید مشاور زرد را از مشاور حرفه‌­ای تشخیص دهید. با دانستن این پنج مورد می‌توانید برترین مشاور تحصیلی را برای خودتان برگزینید.

بنر تبلیغاتی آوات

  1. برنامه­‌ی تحصیلی

مشاور برتر اول به شما برنامه­‌‎ی تحصیلی می­دهد. این مرحله برای مشاور مهم­ترین مرحله است. مشاوری که به شما برنامه ندهد و فقط با شما صحبت کند، زرد است.

مشاور باید بر اساس ویژگی­‌های شخصیتی و سبک مطالعاتی شما برنامه بدهد. نباید از یک برنامه برای همه‌­ی دانش­ آموزانش استفاده کند. برنامه­‌ی مشاور باید قابل عمل کردن باشد؛ نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین باشد. برنامه‌ی مشاور باید شخصی‌سازی شود. یعنی برای هر کسی مختص به خودش باشد.

برنامه­‌ی مشاور تحصیلی باید دائم تغییر کند تا به نتیجه‌­ی ایده‌آل برسد. در نهایت برنامه‌­ی تحصیلی یک مشاور خوب باید انعطاف‌پذیر باشد.

۲.      پیگیری

مشاور خوب باید پیگیر کار دانش‌­آموزش باشد. یعنی فرایند پیشرفت دا‌ش آموز را با آزمون پیگیری کند و آن را اندازه بگیرد. همچنین مدام باید با دانش ­آموز در تماس باشد. او دانش­ آموزش را رها نمی‌کند.

آزمون­‌هایی که او از شما می­گیرد اهمیت زیادی دارد. چون در برنامه‌ریزی تحصیلی شما تاثیر به سزایی دارد.

۳.     کمک به حل چالش­‌های شخصی

یک مشاور تحصیلی خوب فقط در حوزه‌ی­ ‌ آموزشی کار نمی­کند. ممکن است برخی دانش ­آموزان مشکلات شخصی داشته باشند که تمرکز آنها را برای درس خواندن گرفته است. به همین علت باید او در مشاوره­‌ی فردی هم توانا باشد.

او باید دلسوزانه به حرف دانش ­آموز گوش دهد و به او راهکارهایی برای حل مشکلش ارائه دهد. یا اگر راهکاری وجود نداشته باشد، مشاور باید سنگ صبور دانش ­آموز شود تا دانش ­آموز بتواند حرف بزند و بتواند ذهنش را خالی کند تا درس بخواند.

یکی از مشکلات رایج نوجوانات چالش­‌های بلوغ است. مشاور تحصیلی در این زمینه باید بسیار قوی باشد. چون دانش ­آموزان زیادی با مشکلات ناشی از بلوغ سراغ او می‌­آیند و مشاور باید بتواند آنها را مهار کند.

۴.     آموزش

موثرترین ابزار کار مشاور موفق، آموزش است. مشاور تحصیلی باید بتواند آموزش دهد. آموزش نه فقط آموزش مطالب درسی؛ بلکه آموزش افزایش اعتماد به نفس، افزایش انگیزه، افزایش ساعت مطالعه­‌ی درسی، افزایش تمرکز و حافظه و…

او باید بتواند شما را برای آینده آماده کند. پس باید بتواند مهارت­‌های زندگی به شما آموزش دهد.

مشاوره تحصیلی آوات

۵.     به روز بودن

مشاور باید از اخبار کنکور و دنیای تحصیلی به روز باشد. اگر به روز نباشد شما باید به جای مشاور به او اطلاعات بدهید.

او باید مدام در سایت­‌های خبری اخبار را چک کند تا به روز بماند. همچنین باید کتاب­‌های درسی را مدام چک کند و از اطلاعات جدید آنها با خبر باشد. چک کردن اخبار کنکور و اخبار انتخاب رشته نیز از دیگر زمینه‌­هایی است که مشاور موفق باید در آن به روز باشد.

انتخاب مشاور تحصیلی

مشاور باید بتواند راه درست را به شما نشان دهد. مشاور تحصیلی آوات مشاورانی دارد که کاملا ملاک‌­های بهترین مشاور را دارا هستند. تمام مشاوران آوات دلسوز و مهربان هستند و در کنار مشاوره‌ی تحصیلی، در مشاوره­‌ی فردی نیز توانمند هستند.

آنها به روز هستند و مدام از اخبار اطلاع دارند و هیچ وقت از اخبار جا نمی­مانند. آنها پیگیر هستند و هوای شما را در تمام مراحل تحصیلی دارند.

 آوات برنامه­‌هایی به شما می­دهند که با آنها بهترین خواهید شد. همچنین آوات در یاد دادن مهارت­‌های زندگی بسیار توانا هستند و شما را از دانشی که دارند دریغ نمی­کنند. پس دست به کار شوید و برای بهترین شدن یک وقت مشاوره با مشاوران باتجربه و توانمند آوات بگیرید.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *