انواع تیپ تست ها

 انواع تیپ تست ها برای افرادی که در هر زمینه ای شروع به تست زنی کرده اند بسیار مهم است. به این دلیل که افراد باید بدانند در چه بازه زمانی چه تیپ تست هایی را بزنند. اگر برای حل تست ها در آزمون وقت زیادی میگذارید و وقت کم می آورید باید این مدل تست زنی را انجام دهید.

مشاوره تحصیلی آوات

توضیحات

تیپ اول تست های آموزشی:

 تست های آموزشی به این معناست که” من با زدن این نوع تست ها درس رو آموزش میبینم.” مثل مهندسی معکوس که در مقاله های پیشین به آن اشاره کرده ایم.

شما زمانی که درس رو از روی درسنامه یا جزوه و کتاب یاد گرفتید به سراغ تست های آموزشی میرید و به تعداد ۵ تا ۱۰ تا تست آموزشی میزنید.

در این مدل سوالات شما زمان بندی نمیکنید همچنین درصد گیری هم نمیکنید!

 با تست های آموزشی شما درس را با این تست ها یاد میگیرید. در تست های آموزشی ممکن است زدن ۲ تا تست ۱ ساعت زمان ببرد و اصلا این قضیه اهمیتی ندارد.

تیپ دوم تست های تسلطی:

این مرحله برای تسلط بیشتر روی مطالب و نکمیل مرحله آموزش هست. در این مرحله شما این نوع تست را برای سعی و خطا کردن میزنید و متوجه میشید درسی را که تست های آموزشی آن را زده اید یاد گرفته اید یا خیر. پس طبیعی هست که منفی بزنید یا تست را به اشتباه حل کنید

  نکته: اینجا میتونی درصد بگیری زمان بندی بکنی ولی اجباری نیست.

فقط نقاط ضعف و قوت در تست های تسلطی مشخص می شود.

تیپ سوم تست های پوششی:

 برای فراموش نکردن مطالب تست پوششی میزنیم. یعنی وقتی شما فصلی را برای خوندن انتخاب کردید باید برای یاد آوری مطالب قبلی تست های پوششی فصل قبل رو بزنید.

مثلا یک بسته ۲۰ تایی به صورت تصادفی تست انتخاب میکنی و فصل قبل یا قبلی ها را در این بسته پوشش میدی. اینجا شما در واقع مطالب مرتبط با فصل جدید را دوره کرده ای.

تیپ چهارم تست های سنجشی یا مهارتی:

 در این تیپ سوالات زمان بندی و درصد گیری بسیار مهم است. در این مرحله شما در یک جعبه سوالا ۵۰ تایی خودتون رو سنجش میکنید. 

چه زمانی باید تست سنجشی رو بزنم؟

حداقل یک هفته بعد از خوندن مطلب باید با این تست ها خودت رو سنجش کنی.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *