آشنایی با آزمون لیسانس به پزشکی

افرادی که علاقه­‌مند به تحصیل در رشته‌ی پزشکی هستند، اما مدرک کارشناسی رشته‌های دیگر را دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون فرصت دیگری برای داوطلبین پزشکی است. اما قبولی در این آزمون شرایط و قوانین خود را دارد و قبولی در آن به راحتی صورت نمی­‌گیرد.

ثبت‌نام آزمون پزشکی از لیسانس هر سال صورت می‌گیرد. این آزمون دو مرحله‌ی کتبی و شفاهی دارد. در این مقاله به صورت کامل با این آزمون آشنا می‌شوید که اگر در آزمون سراسری پزشکی قبول نشدید، نگران نباشید و در این آزمون به خواسته‌ی خود برسید.

آزمون کارشناسی به پزشکی

افرادی که مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در یکی از رشته‌های گروه تجربی یا ریاضی دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. شما با مدرک زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و شیمی هم حتی می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. حتی افرادی که کارشناسی مهندسی دارند هم می‌توانند در آزمون پزشکی شرکت کنند و شانس خود را برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی امتحان کنند.

کسانی که در این آزمون قبول می‌شوند رشته‌ی پزشکی را از ترم ۷ آغاز می‌کنند. آنها دوره‌ی علوم پایه‌ی پزشکی را نمی‌گذرانند. به همین صورت منابع آزمون کارشناسی به پزشکی از درس‌‎های علوم پایه‌ی پزشکی، یعنی ترم یک تا سه دانشجویان پزشکی است.

آزمون لیسانس به پزشکی دو مرحله‌ی کتبی و مصاحبه دارد. آزمون کتبی معمولا در اسفند ماه برگزار می‌شود. برای ثبت‌نام نیز باید به صورت اینترنتی به سایت  https://education.tums.ac.ir/ مراجعه کنید.

بنر تبلیغاتی آوات

آزمون کتبی

علاوه بر منابع آزمون، دانش داوطلبان نیز سنجیده می‌شود. این آزمون بخش‌های متعددی دارد. آزمون لیسانس به پزشکی شبیه آزمون‌های MCAT است. در این آزمون مفاهیم حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش علوم طبیعی، دانش رفتاری و اجتماعی سنجیده می‌شود. پس این آزمون با آزمون سراسری کاملا متفاوت است.

برای قبولی در آزمون کتبی باید حداقل ۵۰ درصد از نمره‌ی کل آزمون را کسب کنید. سپس از بین افرادی که ۵۰ درصد را کسب کرده‌اند به اندازه‌ی دو برابر ظرفیت قبولی افراد برای مصاحبه دعوت می‌شوند. هر چه نمره کسب شده بالاتر باشد، شانس شما بیشتر است.

برای کسب نمره‌ی بهتر با مشاورین آوات تماس بگیرید تا با گرفتن یک برنامه‌ی منظم و اصولی شما را برای این آزمون آماده کنند. با آوات بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و خود را برای آزمون آماده کنید.

مصاحبه

آزمون شفاهی و مصاحبه از دانش فراشناختی شما است. برای قبولی در این آزمون نیز حداقل کسب ۵۰ درصد نمره الزامی است. توانایی‌های فراشناختی و تفکر نقادانه با استفاده از مصاحبه‌ی هوشمند و پرسش نامه‌های هدف مند انجام می‌شود. ابتدا در این مصاحبه از هدف شما برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی و ادامه ندادن رشته‎‌ی کارشناسی سوال می‌شود. سپس مهارت‌های صبر، آرامش، اعتماد به نفس، مدیریت شرایط اورژانسی و دانش شما سنجیده می‌شود. هرچه نمره‌ی شما بالاتر باشد، شانس بیشتری دارید.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

  • فارغ­‌التحصیل کارشناسی ریاضی یا تجربی
  • حداکثر سن در زمان ورود ۲۵ سال
  • معدل دیپلم بالای ۱۸ و معدل مقطع کارشناسی بالای ۱۶
  • دانشجویان مشمول آیین نامه استعداد­های درخشان در رشته‌های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی شرط معدل ندارند.
  • شرایط هر سال تغییر می‌کند.

مشاوره تحصیلی آوات

مدارک ثبتنام آزمون لیسانس به پزشکی

شما باید مدارکی آماده کنید تا بتوانید در این آزمون شرکت کنید. مدارک خواسته شده در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • پرداخت الکترونیکی یک میلیون ریال
  • برگ ثبت نام تکمیل شده
  • مدرک معتبر که معدل مقطع دیپلم را نشان دهد.
  • مدرک معتبر که معدل کارشناسی را نشان دهد.
  • کارت پایان خدمت یا معافی
  • داشتن یکی از مدارک زبان معتبر

مدارک زبان مورد پذیرش برای آزمون لیسانس به پزشکی

نام مدرک زبان حد نصاب قبولی توضیحات
MHLE ۵۰
MCHE ۵۰
MSRT ۵۰
TOEFL (PBT) ۴۸۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
TOEFL (IBT) ۶۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
IELTS ۵ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
TOLIMO ۴۸۰
MELAB ۷۰

کلام آخر

برای قبولی در آزمون لیانس به پزشکی به برنامه‌ای منسجم و مناسب احتیاج دارید. مشاوره تحصیلی آوات برای شما برنامه‎ای مطمئن بر اساس سبک مطالعه‌ی شما و تیپ شخصیتیتان تنظیم می‌کند. مشاوره تحصیلی آوات به شما کمک می‌کند که در این آزمون نمره‌ی قبولی را کسب کنید. پس وقت را تلف نکنید و برای گرفتن برنامه‌ای برای قبولی در این آزمون با مشاوره تحصیلی آوات تماس بگیرید.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *