تاریخ دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

صادق ستاری فرد، معاوت وزارت آموزش و پرورش، درمورد آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام کرد:

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته خواهد بود. این آزمون برای جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ نفر آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استخدام می‌شوند.

معاون برنامه‌­ریز و توسعه‌­ی منابع وزارت آموزش و پرورش درباره منابع آزمون گفت که از همه­‌ی جوانان دعوت می­شه که در این آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند. حیطه­‌های آزمون تغییر کرد و به سه حیطه­‌ی عمومی، اختصاصی و تخصصی تبدیل شد. در آزمون شفافیت و فرایند ارزیابی وجود داره. به گونه‌­ای که منابع آزمون امسال به سلامتی به صورت مشخص و واضح به داوطلبان اعلام می­شه.

آقای ستاری فرد ادامه داد:

تا کنون انتخاب شغل محل‌ها به گونه‌ای بود که داوطلب می‌توانست یک یا دو کد رشته محل را انتخاب کند اما در آزمون جدید می‌توانند سه کد رشته محل را انتخاب کنند و اگر در رشته محل اول انتخاب نشد، دو مورد بعدی بررسی می‌شود.

ایشون با اشاره به اینکه موارد امتیاز آور به صورت واضح اعلام شد اعلام کردند:

تلاش می‌کنیم بتوانیم از ظرفیت ارزیابان حرفه‌ای و نیروهای خارج از بوم استان استفاده کنیم، طبق قانون حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن ۴۰ سال تمام است در آزمون پیش رو تفکیکی بین دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد نکردیم و فرد با هر دو مدرک می‌تواند تا سقف ۴۰ سال در آزمون شرکت کند. بنابراین فرصت مناسبی برای حضور دهه شصتی‌ها در آزمون وجود دارد و تلاش می‌کنیم با افزایش گستره داوطلبان افراد متخصص را شناسایی کنیم.

بنر تبلیغاتی آوات

معاون برنامه ریزی و توسعه‌­ی منابع وزارت آموزش و پرورش گفت که در مصوبه­‌ی ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده که مدت فعالیت تمام وقت مراکز آموزشی و تربیتی از سقف سن کسر می­شه و توی این آزمون لحاظ می­شه.

ایشون در ادامه گفتند:

تا به امروز افرادی می‌توانستند در آزمون استخدامی شرکت کنند که مدرک کارشناسی رشته علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، برنامه ریزی آموزشی و تکنولوژی آموزشی داشتند. بنابراین در آزمون جدید نسبت به بسط رشته‌ها در سه سطح علوم انسانی، اسلامی و علوم پایه اقدام کردیم تا زمینه برای حضور دانش‌آموختگان این حوزه‌ها فراهم شود البته در مرحله مصاحبه ارزیابی دقیق انجام خواهد شد مثلا در حیطه تخصصی بازی وار سازی مفاهیم ریاضی و علوم، توانایی قصه گویی، شعر خوانی، داستان خوانی، تلاوت قرآن اجرا و طراحی بازی در مصاحبه بررسی می‌شود.

شاخص‌­های برقراری ارتباط و تعامل موثر با دانش آموزان، مثبت اندیشی، خلاقیت، تسلط بر اسناد بالا دستی آموزش و پرورش در معلمان داوطلب بررسی می­شه. کلا ۲۳ شاخص توی داوطلبین بررسی می­شه.

ایشون با اشاره به اینکه حد نصاب نمره الحمدالله تغییر کرده گفتند که در گذشته ۵۰ درصد نمره‌­ی نفر اول ملاک حدنصاب بود. اما در آزمون امسال میانگین سه نفر اول حد نصاب نمره است. این کار باعث شد افراد بیشتری وارد آزمون مصاحبه بشند.

معاون وزارت آموزش پرورش گفت که سال گذشته نه هزار و هفتصد صندلی خالی مونده بود و می­خواستند تکمیل ظرفیت بگذارند که نمرات متاسفانه منفی بود و به همین دلیل محدودیتی بود که برای حضور نخبگان ایجاد کردند.

مشاوره تحصیلی آوات

ستاری فرد گفت:

سهم آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود و فرصت گزینش نیز افزایش خواهد یافت، در نیمه تیر نتایج نهایی آزمون استخدامی اعلام می‌شود و فرصت گزینش برای بررسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و فرصت سه ماهه خواهند داشت.

ایشون در ادامه تذکر دادند که قبولی نهایی سخته اما ورودی آسونه. تعداد رشته­‌های بیشتری امسال می­تونند وارد بشند و مرحله­‌ی ارزیابی و مصاحبه در عوض سخت­‌تر برگزار می­شه.

برای اینکه از اخبار جا نمونی خبر (تاثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۴) را مطالعه کن.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *